In ume-land!!

Ojoj.. Vad tiden har gått fort!! Det är över 2 månader sen jag skrev, hur är det möjligt? 
Joo, jag har en förklaring. Det har helt enkelt hänt för mycket och jag låg efter med 
så många blogginlägg som jag ville visa er så då blev det för jobbigt att ta tag i såå då
blev det ingenting alls istället. Dåligt, jag vet. Kommer dock bli bättring nu för nu har jag 
en strategi. Höhö, Jag skiter helt enkelt i det gamla och börjar från dagens datum istället. 
 
Bra!

Kan ju dock bara tillägga att jag hade tre helt otroliga veckor där på slutet i Malaysia
när mina systrar och min Niklas kom på besök. Alla tiders. Då blev det semester på
riktigt. Allt från flodturer i Borneos djupa regnskog till fruktiga paraplydrinkar på stranden.
Vi såg jättelika sköldpaddor komma upp på stranden i skydd av mörkret för att lägga sina
ägg och vi såg vilda näsapor svinga sig mellan uråldriga träd. Vi badade i det mest turkosa
vattnet på Koh Lipe och såg de obligatoriska ladyboysen på Bangla Road i Phuket. Vi hade
det helt enkelt underbart! Men underbart är alltid kort, på en grisblink så var de åter på
planet hem till Sverige och jag gick in för den avslutade veckan på Taylors University i
Kuala Lumpur innan hemfärd.

Nu, nu sitter jag här i Ume-land. Har redan haft dryga fyra veckors LiA (praktik) av 16
möjliga. Första veckan gick lusigt men nu.. Nu hinner man knappt starta datorn på
morgonen förrän klockan är 17.00 och det är dags att gå hem. Intressant.

Kommit till insikt har jag också gjort. Jag har kommit fram till att det faktiskt är ett EXAKT sånt
jobb som jag har på NorrlandsOperan marknadsavdelning (Japp, min praktikplats dådå) som
jag vill ha när jag blir stor. Både skönt och jobbigt. Har nämligen upptäckt att sådana jobb inte
växer på träd och att de oftast efterfrågar en si så där 4 års erfarenhet.. Lite jobbigt, helst när jag
kommer stå med så där med ynka 4 månaders erfarenhet i augusti. Typ. :-/

Näe seriöst, det har redan gått fyra veckor. Det kommer ju bara blåsa till tills det är augusti
(sommarn går ju alltid sjuuuukt fort) och då är jag stor så att säga. Då har jag ingen trygghet
inom skolan att falla tillbaka på, då är jag fri. Egentligen fri för första gången för jag har alltid
vetet att jag ska plugga.. sen.. Nu finns det inget sen, nu är det över. Det är gjort. Nu ska man
bygga karriär. Både skrämmande och oerhört spännande. Den som lever får se.

Nu kan allting hända. Pirrrrrrrigt! ;)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Förlåt men det enda jag kunde fokusera på hela inlägget var "grisblink"? Är det ett ord jag inte vet om (?!) eller var det mobilen som valde detta? Otroligt underligt ^^

Svar: Haha, jag skrev verkligen grisblink (skrev på datan till och med). Men det ordet FINNS alltså inte på riktigt? :-P
frida helgesson

2014-05-19 @ 23:07:07
Postat av: Helena

Jag undrar också lite över "grisblink".. Har helt missat det ordet om det nu ens existerar ;) Väldigt roligt ord är det i alla fall.

Och roligt att du bloggat igen! :)

Svar: Haha! Alltså jag trodde seriöst att det hette grisblink.. ;-) alltså att någonting går snabbt.. :-P höhö, niklas bruka använda det tror jag såå det är nog därifrån jag fått det.. dock så har han säkert hittat på det själv i så fall! ;-)
frida helgesson

2014-05-20 @ 08:43:05
URL: http://www.ohdarling.org
Postat av: Sarah

Jag har hört grisblink förut! Så du har inte hittat på det Frida :D

2014-05-20 @ 19:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0