Ensammen i KL + DJURPLÅGERI

Ojojoj, vilken skillnad det blev i vår lägenhet när mina kompisar flyttade ut idag. Nu står 
rummen ekande tomma, det enda som visar på att de bott där är allt jäääääkla skräp
de lämnat åt mig att städa bort.. ;O Höhö, näe men seriöst, såå himla glad att jag fått
dela den här tiden och lägenheten med dem.. Skulle aldrig för mitt liv viljat bott där själv.. 
OMG. Näe gudars. Fy va hemskt! 

Japp japp, nu är de iallafall på väg till borneo. Är typ mitt över havet nu, kanske snart framme 
till och med och här sitter jag.. yeeeej! Daaah, dock så är det snaaaaart min tur!! Inte såå 
länge kvar! LÖÖÖÖÖV! Förstå, nedräkningen som startade på typ 60 dagar är nu nere
på 2, TVÅ ynka dagar.. Sen såå få även jag lämna lägenheten och bege mig till flygplatsen! 
HAPPY HAPPY... Dock inte för att åka härifrån utan för att möta upp med de bästa! :)
Det stavas ÜNDERBART!! Ojojoj, jag är sååå taggad! Förstå, sinnes! Vem kunde tro att
jag skulle få hit både min Niklas OCH mina systrar??! Heeeelt otroligt!! Gud, jag känner det,
vi kommer få det sååå himla underbart! Taggad.nu! Vill att de ska komma nu, nuuu, NU!

NU.
 
........................................................................
Annars så kan jag ju säga att det här hänt en del sens jag bloggade sist. Vi har bl a hunnit
varit till Singapore (vilket var supernice!), firat Helenas födelsdag men även spenderat en
helg ute i en malaysisk by på ett "home stay-program". Vilket var det värsta jag varit på i
mitt liv.. Typ. FY. Inte nog med att det hängde 8 stora spindlar och dinglade i taket
ovanför sängen och det var nästan ett helt huvud-hår på gallret i golvbrunnen på toan såå
besökte vi även ett otroligt plågsamt ställe, en djurfarm. Jag har aldrig för mitt liv sett
sådana missförhållanden. OCH jag hade aldrig för mitt liv trott att asiaterna skulle tycka 
det var helt okej och njuta av att besöket. Alltså jag finner inga ord, detta ställe stank 
djurplågeri. Djuren hade såå små burar, det var avföring överallt och de hade en stackars 
häst som var så mager så att alla revbenen stack ut.. Och tillråga på såå var han halt och 
var tvungen att utstå 20 asiater som skulle rida på han.. Alltså mitt hjärta blöder juuh! Nu 
först förstår jag varför pälshandeln är så vanlig här. Alltså malaysianerna ser inte på djur 
på samma sett som vi gör. De ser de som ett ting, inte om ett liv. De här djuren som var 
där på farmen, katterna, hundarna, tvättbjörnarna m.m. har fan inget liv. Jag fick så bedjande
blickar av vissa så att ögonen blev blanka av medlidande. MEN det mest sorgliga, det var
att även om hundarna satt där i sitt bajs och i en bur som var av storlekten minimal så var
de ändå så glada. Så godtrogna. Man kunde verkligen se hur de sken upp, och det var 
så sorgligt. Hur kan de ha kvar tron på människan? När de blir behandlande som skit? :(
 
Jag förstår inte. Och jag förstår inte hur malaysia som land kan tolerara såna hemska
förhållanden och göra det till en turistattraktion, något som är vanligt och något som de
är stolta över.. Det finns inte i min värld. Jag trodde det inte, jag trodde att Malaysia 
skulle vara liiiite bättre med tanke på att de verkligen promotar sig som en ekoturism-
destination. Men icke. Det gör så ont i hjärtat. Egentligen så ska man bojkotta att åka
hit så länge som djurens rättigheter är så minimala. Det här är så fel som det bara kan bli. 

PUNKT. Ger er lite mobilbilder.. Såå ni ska få en bild av eländet! :(
De rätta bilderna får ni när jag har bra internet!

Mager OCH halt häst.. :(




Ser ni kisset under kaninen? 

Katter i fågelbur..
 
 
 
Alltså va fan tror de, att hundar äter gräs? De som jobabde där gick dit och sa till dem
att gräset var inte för hundarna, utan för rådjuren.. :S Seriöst..
 
 
Självklart, vem vill att sånt här skall komma ut till turister/djurens rätt?  :( 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0