Penang och Langkawi :-)

Tjooo everybody. Frida is back. ^^ Ska försöka blogga meeer men det går fan halvtrögt. Jag skyller på instagram (där det är lätt att bara slänga iväg en bild)  och på bristen av tid. Okej, det är väl inte helt sant för tid har vi men man prioriterar kanske inte då.. ^^ Vill ni följa mig på instagram så heter jag "fridaaah89". Promota här då för mig själv.. Höhö!.. well..
 
Aa, men iallafall så var vi till Penang och till Langkawi på studieresa i helgen. Det var hur nice som helst OM man bortser från en natt på buss, en galen färja-resa och en 10 timmars resa hem efteråt. Förutom det såå var det galet bra. Skolan hade bokat in oss på lyxhotell och vi fick se alla "turistgrejer" som man SKA se när man är i de trakterna. Ojojoj, vi levde som kungar. Riktigt fiiin betald semester! Det tackar man inte nej till.. Höhö.. 
 
Aa provade även på att äta lite lokala delikatesser som bl a anktunga, kycklingmage och ostron. Även om de här var stekta (ej sörplingsbara) såå var det fan riktigt slemmigt ändå. Jäkligt kul att prova MEN det räcker med en gång.. Höhö, lika så med anktungan. Smaken var det väl inget fel på men konsistensen. Såå förhimla hård och senig/broskig så att det nästan kändes som att man tuggade på näbben.. :-O Seriöst. ^^
 
Aa annars så besökte vi en massa tempel, åkte "cable car" upp till Langkawis högsta punk (Maffigt!), såg soluppgången över Penang uppe på Penanghill (magiskt), såg lite fladdermöss, hängde lite i sumpmarken, fick vara med om örn-matning innan vi avslutade vistelsen med beach-life. Stranden var dock inte fin på Langkawi, var fan en besvikelse MEN mina krav var kanske sjukt höga från början. Jag hade fan förväntat mig kristalklart grönt vatten och en kritvit strand och det var det ju verkligen inte. Har man inte sett såå många stränder såå är den säkert en paradisstrand. Men icke för mig, är väl kräsen! Majoriteten av klassen tyckte dock den va grym. Jag kan säga som såå att för mig såå åker man inte till Langkawi för att sola och bada utan då kanske mer för naturupplevelsen. För natur fanns det gott om. :-)
 
Japp japp, lite fina bilder på det såå lyckas jag kanske göra er nöjda den här gången också.. Höhö.. ;-) 
 
Penang hill..
 
 
Vårt hotell.. 
 
Prova "ank-tunga". CHECK!
 
 
 
Bjöd på glass.. Den otacksamma hjorten ville inte ha.. :-/
 
Kinatempel.. :-) 
 
 
 
Kötthantering i Malaysia. Vem behöver kylskåp? :-O
 
Båttur på Langkawi. :-) 
 
 
Cable car upp till toppen!! ^^
 
Angelica och Jakob gifte sig koreanskt! :-P
 
Japp japp, sen kan jag säga att färjan hem från Langkawi var GALEN. Jag kände sig verkligen som en apa på zoo. Seriöst. Förstå, alltså lokalbefolkningen gick verkligen för långt. Hade vi betett oss likadant mot utlänningar i Sverige såå hade man blivit anmäld för rasism eller kränkande av folkgrupp. Förstå, här klappar en hel båt i händerna när någon malaysian "vågar" sätta sig bredvid en. 60-åriga tantar gör peacetecknet och ska ta kort med en.. det fanns fan ingen hejd. Första 5 minuterna var det väl okej MEN när samma procedur utspelar sig en timme senare såå är det fan inte okej längre. Näe ja GALET. Alltså de har ju varit på Langkawi, de har sett en vit människa förut MEN ändå.. näe gudars. Exakt såå här måste det kännas för kändisarna med fans och paparazzis, vill nog inte bli kändis längre.. Höhö.. :-P Men det roliga, de skäms inte/försöker inte smygfota ens, utan här trycker de nästan upp systemkameran eller mobilkameran i ansiktet på en.. Ojojoj, ja undrar hur utlänningar i Sverige skulle känna sig OM vi gjorde lika? Stora rubriker i tidningen skulle det bli iallafall.. :-P
 
 
Avslutar med en bild på hur cashew-nötter växer.. ^^ På träd!! Vem kunde ana det?  Inte jag iallafall.. :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0