Malacca och livselixir!

Ojojoj, igår var vi i Malacca hela dagen. Vi åkte kl 7 på morgonen och kom hem typ kl 7 på kvällen. Malacca är en stad söder om Kuala Lumpur som tydligen skulle bjuda på liiite kultur. Men jaa, kulturintresset här är inte superhögt när det kommer till tempel och dylikt och såå hörde man skitdåligt av vad guiden sa då det var mycket folk och människan hade det mest monotona tonfallet man kunde hitta.. Men dagen var nice, vi åt konstig malacca-mat (nyonana (?!) hette det och risbollar.. vilket jag kom på i efterhand var ganska äckligt, helst när det slog mig att de suttit och tullat bollarna för hand.. 
 
 
Men men.. vi mötte även en gubbe på gatan som ville ge en klasskamrat ett livselixir såå hon skulle bli evigt ung. Gubben var själv 105år (sa han!) Och såg ut typ som 65år såå den där drickan måste ha gjort underverk.. Angelica vågade dock inte testa MEN det gjorde jag (efter att gubben druckit själv) .. Såå nu få vi se, kanske har jag nu säkrat mina 100 önskade år på jorden.. ;-) Dock såå smakade det exakt som c-vitaminbrus blandat ned msm (camillas supermedel) såå jag ställer mig lite frågande till elixiretssuperkrafter!! :-P 
 
 
Japp japp, vi avslutade vår Malaccatur med att stanna efter vägen och köpa "the orginal coconut shake" , en kokosnötsmootie kan vi säga som innehåll typ kokosnöt och glass -- SUPERGOD! Såå dwt var himla nice och helt klart värt 5 svenska kronor!! :-D Ikväll klockan 00:00 går bussen mot Penang och Langkawi.. GILLA!! Ha det bra, för det ska jag! :-) 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tydligen något jätte känt.. frågan är vad det var? Måste googla.. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0