Spiken i kistan för Lidköping

Ojojoj.. Gissa vad? Idag, nu på morgonen, kl 10.04 bokade jag den slutgiltiga, finito, fullkomligt
the end-resan från Lidköping. (Om jag inte ska åka tåg upp/ner på min examensdag i augusti
nästa år) men oavsett så var det här punkten/den sista spiken i kistan för min Lidköpings-epok.
Känns konstigt men ändå ack så skönt. Lidköping ligger liiiite för bennigt till geografiskt för min
del. Inte längre ner än till Stockholm vill jag att flyttlasset ska gå senare. Allt under Sthlm tar typ
ett dygn att nå (inkl byten och skit) i transport från min familj och blir till råga på att helvetesdyrt
såå gränsen hedanefter är satt till Stockholm.

Näe men seriöst, tillbaka till min biljett. Känns sjukt konstigt att Lidköping är över, för jag
räknar det som över nu. Alltså fatta, typ bara 1,5 månad kvar. Fredag den 29 november packar
jag nämligen ut mig från Lidis och drar min resväska ner till stationen och hoppar på bussen till
Skövde och kommer efter det bara se Lidköping genom klasskamraters ögon. Känns udda. Oj.

Näe men det var det det, nu blir det frukost och sedan föreläsning. Kan bli bra OM läraren går
ifrån sitt monotona malande och ger oss lite engagemang/inspiration istället.. Så som Bertan
gjorde i torsdags. Mannen det.  

Näe gudars va taggad jag blev på jul nu. Med tanke på den bokade resan. Jag kommer komma
hem precis lagomt till glöggmys, lussebullsbak och julkalendern. Alltså i år ska vi tagga jul som
tussiken. Ojojoj. Kom och bli grymt. Att de har börjat sälja julsaker redan nu i affärerna stör mig
faktiskt inte det minsta MEN att de har julmarknad nu till helgen i hällekis (en ort här bredvid)
känns fan liiiite i tidigaste laget. Håller ni inte med? Kan väl iallafall få bli november först?! 

Lalalala.. Ja kommer hem igen till jul.. Lalala.. Med jultåget.. Lalalala.. Någon som vill
ge sig på att göra ett sånt där pepparkakshus/tåg med mig? Mäktigt juuh! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0