Bert Karlsson - en inspirationskälla!

Ojojoj. Idag hade vi Bertan som föreläsare på skolan. I 2h pratade han för oss och jag kollade inte
på klockan en enda gång. Alltså förstå vilken inspirationskälla han är. Jag blev hänförd, han
visar verkligen på att allting är möjligt bara man vill det tillräckligt mycket och har tillräckligt
bra idéer. Seriöst. Bara man vill något såå är det möjligt.. Alltså gudars, tänk att ha en timme
"Bert" i veckan, tänk vad det skulle ge för oss, ojojoj.

Och han är ju verkligen allsidig. Han tar för sig och han vet att han kan. Självförtroende där var
det inget fel på. Höhö, han påstod sig till och med att han skulle vinna melodifestivalen i år
med gruppen Friends såå vi får väl se. Höhö, näe den karln han kan.

Vi fick som sagt höra allt från hans första jobb, till uppbyggnaden av Skara sommarland,
hans skivbolag, hans skola och till hans projekt i nuläget. Som är flyktingförälggningar, 10st
har han tydligen och siktar mot 3000 innan han är nöjd. Tydligen kommer det flyktingar för 
10 anläggningar á 400st i VECKAN till sverige. Han sa själv att om det inte byggs
anläggningar nu nu NU såå kommer flyktingarna få tälta till jul, för i nuläget så finns det
ingentans för dessa mängder att ta vägen. Såå nog har han hittat en bransch där också.

Näe gudars, han har verkligen så många järn i elden och när någon frågade om han skulle
gå i pension såå sa han: Pension - Jag skulle bli galen! Jag är redan pensionär, jag är 68,
men gå i pension det kommer jag aldrig göra, jag måste ha saker att göra, folk som ringer mig..
Det är det som är roligt! Det är viktigt att ha roligt på jobbet!

Och nog har Bert gjort otroligt mycket för Skara och han insprierade oss till tusen, allt han 
sa var så självklart. Det är liksom bara att våga. DOCK så är det ju lätt för han som har såå
mycket pengar såå att han "kan våga" göra det.. men ändå.. Som han sa:

"- Jag byggde Skara Sommarland för att jag hade tjänat så mycket pengar så jag inte visste
vart jag skulle göra av dem annars."

COOL-BERT! Näe det här var en grym dag, ur föreläsningssynpunkt! GILLA!
Mer sådant TACK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0