Sur & Ledsen Frida

Seriöst. Ni minns förut när jag skrev att jag äntligen hade köpt en aubergine.
Sketaglad och exalterad liksom.. Dock så åkte jag ju hem någon dag efteråt såå jag hann
inte äta den. Idag skulle jag äta den.. Yeaj! Happyface.. Tills.. jag tog fram den ur kylskåpet..
Höhö, ovansidan (det man såg av den där den låg på nedersta hyllan i kylskåpet) var 
verkligen skitfin men.. undersidan var.. host... INTE skitfin.. host.. Såå efter att ha funderat
på om man kunde skära bort det äckliga och även testat såå kunde jag bara konstatera att
hela frukten/grönsaken (?!) hade gått in i föruttelsestadiet såå det blev sopkorgen.. Buhuuu! 

Såå nu måste jag köpa en ny.. MEN jag ska inte köpa den förrän jag verkligen har bestämt
mig för att äta den DEN dagen. Näe, jag som var så taggad. Känns liiite som att det inte var 
dags för mig att prova den än.. Vänta några år till Frida, do so..  Döööh!  Or not! 

Ska nog sätta upp det på min "Bucket list" : Nr 8: Äta aubergine! Höhö, eller? Näe men jag
ha faktiskt funderat lite nu i dagarna och jag tror förtusan att jag ska göra en sådan lista. 
Skittaggad. Alltså inte för att man måste göra varje punkt MEN den kan vara bra att ha såå
att man inte glömmer bort alla underbara saker som man vill göra innan man dör.. Bara
för att man har dåligt minne liksom..

Såå en sån lista kan det nog tänkas att det blir. Kan ju utöka den ständigt när jag kommer
på nya saker.. He hehe.. Känns som om listan skulle kunna bli sjuuuuuukt lång. Idag
till exempel kom jag på en sak som man bara måste göra.. Och som man tydligen kan
göra också.. och det är att gå upp i facklan på frihetsgudinnan. Höhö, tydligen skall det ha
varit stängt efter terrorattacken den 11 september MEN nu ska det vara öppet igen, typ.
Jag har googlat en del och typ alla säger att det INTE är värt det MEN erkänn att det skulle
vara såå coolt att verkligen vara "där uppe".. Ojojoj. Och ska man upp i facklan såå är
trappen tydligen sketatrång, över 300 trappsteg = motsvarande över 20 våningar, riktigt
kvävande och utrymmet i facklan ska vara sååå litet såå det ryms bara typ 5 personer där
samtidigt.. Näe såå himla coolt. Det vill jag göra -- Någon gång! Ett måste!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ingenting mot Kupolen i Peterskyrkan juue ;) Va inte den på...581? Iofs åker man hiss upp i Frihetsgudinnans första del men ändå :D

Underlig tanke. Tänk att ha en trappa upp till kupolen i "Under Kupolen". DÅ skulle man vara trött...trött.camsen@konstiga-tankegångar.net.

Svar: hahahaha... RIKTIGT konstiga tankegångar.. :P
frida helgesson

2013-11-12 @ 22:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0