VILSE I THAILAND

Åh yeah, vilse i Thailand. Såå kändes det fan idag. Vi var/skulle på nattmarknad ikväll och
jag kom också dit efter mycket om och men.. Aa, vi skulle köra moppe, min 3:e dag som
moppe-förare på vänstertrafikens hårt trafikerade vägar Thailand. Jag skulle följa efter
så skulle de andra visa vägen. Det var jag, Erika, Emma och en finsk kvinna vid namn
marjo. Jag brummade på, de brummade på fortare (de ha ju kört hur mycket som helst
tidigare) OCH HELT PLÖTSLIGT ÄR ALLIHOPA BORTA! 

Förstår ni paniken? Här kommer jag, aldrig kört på den här vägen tidigare, det kryllar
av moppar och bilar och alla mina vägvisare är borta. Alltså det var bara att ta ett djupt
andetag, välja en väg där vägen delade sig (va fan, 50% chans att det blir rätt juuh)
och va tror ni? Tror ni det blev rätt? Höhö.. 

NOT! Självklart. Helt plötsligt såå var det bara thaitecken på skyltarna (vars tusan tog
engelskan vägen liksom?!) och när jag skulle fråga efter vägen så skakade människorna
bara på huvudet.. Såå jippi!
 
VILSE I THAILAND. Part 1
Hunden var snäll iallafall, dock såå kunde han INTE visa vägen till nattmarknaden..

Yes, såå när jag stod där, nästan gråtfärdig för jag tänkte att jag kommer aldrig hitta
hem igen och Erikas telefon (enda numret som jag (trodde) att jag hade är obrukbart då
hennes telefon gick sönder igår kväll.. KOM jag att tänka på att Erika faktiskt la in
Emmas nummer på min mobil ifall om hennes batteri skulle ta slut förut.. Såå halleluja!
Jag  hade någon att ringa.. Jippi! Döööh! Aaa, ringer dådå, hon svarar.. BRA! Sen frågar
hon vad jag ser runt om mej såå ska hon hjälpa mig.. Öhh, ja va ju helt ute på
vishan.. "Såå jaaa, en hund och thaitecken??! Räcker det som beskrivning, hunden är 
typ röööööd-orange.." Vet du? 

Näe men hon fick mig iallafall till att köra tillbaka, ja hade valt fel väg OFC!! Såå sen
skulle jag ta första vänster efter ett byggarbete sa hon.. ENKELT. Går ju inte att missa..

ELLER??!  Öh.. JOO! 

VILSE i THAILAND. Part 2
Ser ni regnmolnet? Oyeah.. Värsta åsk-skuren på väg.. :O Halleluja x 2




Tydligen såå fanns det en gata mellan korsningen och första vänster.. DEN tog jag.. 
Otippat? Näe.. Såå näe.. körde ett tag, tänkte att det borde inte vara sååå här långt.. 
Körde lite til och sen fick ja fan ta upp telefonen igen. "jaa, jag är här, vart är ni?"

Aa, det hela slutade med att jag parkerade moppen i vägkanten och satt mig ner i 
protest typ.. Emma skulle komma och hämta mig. SKÖNT. Halleluja!

Såå hon kom, visade mig vägen och på ett ögonblick så var på nattmarknaden. Hade 
de bara inte kört såå förbannat jävla fort från början såå hade allting varit såå jävla
enkelt! Bara för att man har en moppe i Thailand så behöver inte det betyda att man 
måste köra som en galning och tränga sig mellan ALLA lastbilar. Va tusan hade vi
bråttom till, marknaden är ju öppen till sent. Daaah! Ibland blir jag nästan lite
irriterad. Föråt men de tänker fan inte på att det här är min tredje dag som
moppe-förare. TREDJE DAG! Den lilla detaljen brukar de missa. Dööh! Såå säger
dom, "Frida, du måste köra fortare såå du hänger med, då blir det inte såå här..
" Well, om ni kör liiite saktigare såå blir det inte heller så här." Öhh, jag vill inte direkt
döö liksom.. Man behöver faktiskt inte köra fortare än 40km/h.
Fatta oskyddad man är på en moppe?

Näe men jag gjorde några fina fynd på markanden iallafall såå nu är jag glad. :) 
Dock sörjer jag ett linne som jag tittade på en INTE köpte. Sjukt fint men hittade 
inte tillbaka till ståndet sen när jag kom på att jag inte kunde leva utan det.. Såå
det var synd. Aa, näe kvällen avslutades iallafall med en banana-shake på nån
restaurang. Den var god! :)

Vyn från jobbet. ^^

----------------------------------------------------------------------------------|
SEN MÅSTE JAG SÄGA GRATTIS TILL VÄRLDENS UNDERBARASTE HUND!! 
Grattis Nikki-plutt som fyller hela 10år idag!! :D :D LOVE YOU!! MISS YOU!! <3

Kommentarer
Postat av: mamma

Fy tusan vilka taskiga kompisar du har!!
Tur att det gick bra iallafall
Kram <3

2013-05-11 @ 22:50:53
Postat av: Sarah

Håller med mor! De måste ju vara dum ifall de är sånna idioter i trafiken också! :P

2013-05-12 @ 16:32:37
Postat av: Anonym

Frida du vet att bloggen kan läsas utav alla va? Inte så jätte smart att lägga ut såna här grejer. Då lär du verkligen inte ha några kompisar.

Plus att vi körde inte speciellt snabbt. Det är skit farligt att köra långsamt och inte åka med trafiken.

Svar: Hej anonym som inte är sååå anonym! Jag vet OCKSÅ att det är skitfarligt att köra skitfort OM man är ovan, och annars också.. Förstå va många som dör i trafiken vaaaarje år i Thailand? Jag vill INTE var en av dem. Vill du? :)
frida helgesson

2013-05-15 @ 03:15:50
Postat av: Anna

Du anonyma loser, jag kan då meddela att Frida har så jävla mycket kompisar som alla älskar henne över allt annat här i världen, så om hon far illa i trafiken PÅ GRUND AV ATT DU BETER DIG SOM ETT RETARD så kommer jag spöa ner dig :) Tack på förhand.

Svar: Naaaw.. ^^ men nu tog du väl ändå i liiite väl hårt anna?
frida helgesson

2013-05-15 @ 10:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0