Vilken dag!

Seriöst, vilken dag! Vilken dag. Eller vilken efter middag ska jag kanske säga.. ^^

För det första så hade vi en annorlunda gäst på en av turerna idag. Se nedan! Ser ni något
konstigt? Inte? Öh, joo!

Som om det var den mest naturliga saken i världen liksom..

OCH sur blev han också när vi sa åt han att han var tvungen att kliva av.. RIKTIGT sur!
Ni kan ju se hur han fräste till.. "Ingen bossar över mej". Typ.

Sen så grej nummer två var på eftermiddagen när jag skulle läsa "Bangkok News" i väntan
på att gästerna skulle komma tillbaka från elefantridningen. Vad tror ni blickar tillbaka på
mig, joo typ en STOR artikel om hemska Sverige. Om alla bränder som varit. OCH grejen, jag
hade inte hört något om det förrän jag läste det idag, i thailands dagstidning. Kändes lite udda! 
Måste nog börja gå in på aftonbladet.se emellanåt! Höhö! 


OCH grej nummer tre som nog var den värsta. Jag skulle köra hem från jobbet. Det är inte
långt, tar kanske kring 10 min att köra.. Kommer halvvägs då då och sen döööör moppen! 
Bara så där och jag lover er, det gick inte att få liv i han! Jag testade och jag testade men
icke. Kollade tanken - jaa jag hade bränsle, mycket också. Tänkte att det kanske var
batteriet MEN laddningslampan lös väldigt fint och klart när jag vred nyckeln på "ON".

Såå va fan skulle jag göra? Öh.. Jaa jag vet, jag ringer moppe-firman där jag hyrde han, 
inget svar.. OFC! Döööh! Såå jag parkerade moppen i vägkanten, hytte näven åt han och
förberedde mig på att börja traska.. Typ. Jippi! Hade ju ingen aning heller om hur jag skulle
kunna få hem moppen men det fick bli en senare fråga.. För jag visste att om jag skulle GÅ
ner till moppefirman såå skulle det ta MINST en timme också.. Höhö, för jag bor faktiskt på
ganska så fel ställe här i Chalong.. Det är långt till allt och man är verkligen beroende
av moppe, typ. Aa, jag förberedde mig alltså på en låååååång kväll!

MEN då, som ett ljus i den mörka tunneln så kom han. En thailändare som iiiiinte kunde
mycket engelska (typ två ord märkte jag sen) men med kroppsspråk och sånt så fick jag
han att förstå att något var jäääävligt fel på min moppe.. Och snäll som han var så skulle
han hjälpa mig.. Han lyckades inte bör tilläggas så då ringer han till (antagligen) hans bröder
och tillslut så var hela hans familj runt min moppe och skulle hjälpa mig.
Alltså de vill bara så väl! Såå himla snällt för jag är verkligen helt lost på motorer. Det SKA
bara funka liksom.. Då är jag nöjd.

Well, de lyckas iallafall inte så tillslut så visar han mig att jag ska hoppa upp på hans moppe..
Öh.. jag bara, alltså.. jag kan ju inte bara lämna min moppe där med nycklarna i liksom.. Jag
hade ju ingen aning om va de planerade liksom.. MEN eftersom jag är jag och det var ljust och
de verkade fredliga såå hoppade jag snällt upp bak på hans moppe och så började vi köra. Typ.
Då ser jag att hans ena "bror" sätter sig på min moppe och den "bror" nr 2 typ puttar min
moppe framåt med hjälp av hans moppe och hans fot.. Fattar ni, såå det såg ut som min moppe
fungerade/körde fast den bara blev puttad liksom.. Aa, iallafall så gav vi oss ut i thailandstrafiken,
"bröderna" också på en ej fungerande moppe och på något vänster så lyckades vi ta oss till en
"moppe-fixare". Han kollade, skruvade lite under sadeln och sen fungerade moppen och jag blev
skyldig han 20B, alltså 4kr.

Alltså förstår ni va snälla thai-killarna var mot mig! Hade de inte hjälpt mig såå hade min moppe
fortfarande stått kvar mitt ute i djungeln, mitt ute i ingenstans och jag hade nog fortfarande
traskat runt för att hitta moppe-firman i mörkret. Jag är bara sååå tacksam! De gjorde verkligen
min dag! Jag tackade dem tusen gånger och tänkte att jag skulle betala dem för att de varit
så snälla men de ville absolut inte ta emot några pengar.. De ville bara hjälpa mig! :)

Ibland finns det bara sååå vänliga människor! :) Underbart! GILLA!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Okej, 1) FRIDA I H**VETE! DU FÅR F*N ALDRIG ÅKA MED NÅGON DU INTE KÄNNER!!!!! Och 2) Det var ändå snällt gjort av dem och det känns skönt att det faktiskt finns vänliga själar... Men MEST PUNKT ETT!!!

Svar: well, jag vet att det är mest punkt ETT! ;) Men det här var ett nödfall och de vr verklgien hur snälla som helst PLUS att det var ljust ute.. Hade det varit mörkt hade jag aldrig vågat åkt.. :O
frida helgesson

2013-05-27 @ 23:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0