Två nya thai-prova på!

Oh yeah. Nu ha jag provat på två HELT nya thai-saker. 
  1. Varit med om strömavbrott i en hel stad i över 4 timmar.
  2. Kört moppe hem i SPÖ-regn! 
Yes, det första hände igår, PRECIS när vi kom tillbaka med mini-bussen från Khao Sok så
bröts strömmen. Det blev verkligen kol-kol svart! Seriöst, för här på kvällen blir det verkligen
verkligen mörkt också. Inte att leka med. Aa, inte nog med att man inte kunde tanka, inte 
handla, inte ta ut pengar (om man nu hade viljat det), näe inte nog med det, det blev fan skit-
svårt att sova med.. Dock fick jag låna en ficklampa av hostel-tanten men en ficklampa
hjälper INTE mot NOLL i luftkonditionering. Förstår ni vad VARMT det blev när fläkten inte
fungerade? Alltås värsta ever! :O Ojojojoj.

Men det fula, jag lyckades somna tillslut och vaknade till exakt typ 1min INNAN strömmen
kom tillbaka. Alltså fatta precis. Undrar om kroppen typ kände el-vågorna komma genom
ledningarna annars har jag ingen vettiga förklaring till varför jag vaknade så precis JUST
innan, näe sjukt udda! 

SEN grej två. Jobbade halvdag idag och for till stranden efteråt. Verkligen SKITA-fint väder! 
Alltså det var så varmt såå att man knappt kunde ligga still förrän man var tvungen att bada
liksom. Sjukligt nice. Tror dock att jag måste skaffa mig en svagare solskyddsfaktor då jag 
inte blir någe brun längre, tror den jag har är för för bra.. ;) Höhö! 

Men iallafall, ligger där på stranden då och HELT plötsligt såå ser jag något vitt komma över 
vattnet. Bara så där, från ingenstans! Seriöst, jag har aldrig varit med om dess like, alltså
ni kan inte förstå vilka sju-helsikes vattenmassor som kom! Helt sjukt och helst det att
det verkligen kom från ingenstans! Tänkte först vänta ut regnet i skydd av ett träd (som för-
övrigt inte hjälpte ett piss) men kom sen på att jag kan ju inte stå där förevigt liksom, såå
då sprang jag till moppen och körde hem! Väl här var jag såå dyngsur såå att jag
bokstavligen vred ur kläderna, tog en varm dusch och efter det så hade regnet slutat! Höhö,
självklart! Men jag fick testa något nytt - Köra moppe i spöregn UTAN regnrock i Thailand,
det är det inte alla som har gjort! ;) Höhö, en upplevelse! 

Alltså ser ni vad BLÖT jag är??! Iiiinte nådigt! :O

Till och med HÄR i Thailand, i tidningen kan man läsa om svenskarnas framgångar i hockeyn! 

Helt plötsligt så var det ett gäng som gick med metall-detektorer på stranden.. Udda! 
Detta är även PRECIS innan spöregnet började - ni se ju- blev skitmörkt SKITAfort! 

Traktorn på jobbet - Denna är till Niklas så att han också ska få någon underhållning! ;)

Kommentarer
Postat av: Niklas

Har du fått köra den då? (isåfall coolt som fan)

Svar: annars då, då är det inte coolt eller? :P Men näe, inte fått köra - vi har traktor-killar till det.. :P
frida helgesson

2013-05-23 @ 19:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0