Min första EGNA safari-tur!

Yes, så var det gjort. Idag hade jag min första helt EGNA tur. Feels good. Näe men det gick
skitbra OCH tydligen tyckte min gäst det också för jag fick en FEMMA! GILLA! Happy face! 
Och jaa, ni hörde rätt min GÄST. Var bara en person i gruppen. Höhö, Trodde de hade 
minimum på två gäster men tydligen inte. Näe fatta, det är ju skitbra för gästen att ha en
liten grupp MEN det ställer ju betydligt mer krav på guiden. Förstå vad alla aktiviteter går
fortare OM det inte är någon väntetid??! Och det i sin tur betyder ju att jag som guide måste
ha betydligt mer information på lager för att kunna hålla ut ett program på tre timmar. Typ.

Men jag är faktiskt stolt över mig själv, på något sätt och vis så lyckades jag hålla ut tiden, ha
en glad och nöjd gäst och sedan komma till restaurangen precis samtidigt som thai-guiderna
som hade haft betydligt större grupper. Såå det kändes bra!

Sen att hon (min gäst som förövrigt var norsk) skrev på kommentarslappen efteråt att det hade
varit en "flott tur", med en engagerad och trevlig guide var ju inte helt fel att läsa. Helst inte med 
tanke på att det var min absolut första tur. Dock så var jag inte nervös, alls. Skitkonstigt. Bra
men skitkonstigt. Man tycker ju att jag borde ha haft liiite fjärilar i magen när jag vaknade
imorse, men icke. Kanske kommer lagomt till tur 2. Vi få se. Jag hoppas jag får en tur till
snart, det var så kul att få göra det själv istället för att bara titta på. 

Från och med idag är ju förövrigt min träningsperiod avklarad såå jag hoppas det är måååånga
skandinavier som vill komma till Siam Safari inom en snar framtid! Så att jag får öva massor.
Det är ändå liite känsla när man får göra det själv, precis som vilken guide som helst. Det här
är mitt jobb liksom, precis som det är thaiguidernas. Lite häftigt. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0