Just när man tänker tanken..

Haha, gaaanska roligt. Idag var jag ledig. Nice liksom. Åkte till stranden EFTER att jag städat 
mitt rum och bytt sängkläder. (Härligt med renARE här inne. Aa, precis, renare för RENT 
kommer det nog aldrig bli när den enda städutrustningen är en sop. Liiite skilland från USA då
min värdfamilj hade till och med en städerska som kom. Liite skillnad bara.. Med betoning på
LITE helst med tanke på att sopen inte ens var bra och att allt mest bara flög omkring. Men det
känns bra, det är renARE som sagt, skönt! 

Men till saken. Det roliga. Åkte till stranden då. STÖRTFINT väder, stekigt liksom.. Såå kommer
den där frida som tänker: - Men hur kan de kalla det här regnperiod, skitfint väder juuh! 

OCH va tror ni, det gick nog inte mer än en timme och regnet stod som spö i backen. Tänkte
då att det är nog bara en liiiten skur.. MEN ICKE. Tänkte ta och vänta ut "skuren" i skydd av 
massage-tanternas strandställe MEN tillslut var det bara att inse att det här regnet.. Det skulle
fan inte sluta. Såå jag sprang till moppen, fort på med regnrocken (vilket egentligen var värdelöst
då jag redan var dyngsur) och for iväg. Något som också bör tilläggas är att hela gatan är 
FULL med vatten, gick typ upp på smalbenet såå därför hade jag också den ultimata turen att
möta en bil precis när jag kört ut från parkeringen OCH.. Jaa, det var den värsta vatten-duschen
jag någonsin fått! Tur jag hade regnrocken men ändå.. Hela ansiktet fullt av uppskvättet vatten.

HAPPY FACE! 

Aa, men jag kom hem iallafall, efter att ja kört sjukt långsamt för att det var typ översvämning 
överallt, och då när jag stod där i hallen här nere, sjukt kall och blöt såå tänkte jag att:
-Äh, en varm dusch på det här såå kommer det kännas bra! Tummen upp liksom.. :)

Åh yeah, skyndar upp på rummet, tar av mig alla blöta kläder och springer till duschen, 
äntligen. TRODDE JAG. Aa, va tror ni, joo lampan på varmvattenberedaren lyser ej! Lyser
alltid såå jaa, strömmen hade gått! Pga vädret antagligen såå det blev en kall dusch! Det 
stavas H.Ä.R.L.I.G.T. Not! Men jag överlevde, det som inte dödar det härdar sägs det juuh! 

Så fy tusan vad stark jag måste ha blivit efter idag! Mina underarmar måste snart ha samma
storlek som Karl Alfreds, och detta UTAN att ha ätit ett enda gram spenat. Inte dåligt! Daaah!

Ett regnigt i Kata.. Stranden ser betydligt bättre ut i solsken! 

Städutrustning a la Thailand - ser ni vad extremt skitigt det var här? Äckligt! :O

Från strandgatan idag, känns som att det fattas något där i mitten.. Undra vad? ^^

OCh jaa, jag måste bara tillägga. Idag då, när jag var på stranden såå ser jag två snubbar
komma gående på stranden, (slår vad om att de var gay) med varsin liten hund. Alltså de
var typ samma ras hundarna och såå extremt små och ulliga.. Skitsööööta verkligen! OCH
så ligger jag där och kollar och tänker: Åh saknar nikki-plutten! <3 OCH vad tror ni händer
sen, joo en av killarna tappar kopplet till vovven och vovven sätter full fart mot mig! (Den hade
just badat bör nämnas och var blöt och såg då förståss sin möjlighet till att bli torr) såå 
hunden sprang, killen sprang efter men hunden var snabbare OCH helt plötsligt såå hade jag
en blöt hund med en masssa sand på tassarna som torkade sig på min sarong. Höhö, alltså
jag kunde inte bli arg för hunden var sååå söt men killen bad om ursäkt tusen gånger och sa 
att hunden kanske såg söt ut MEN den var som ett monster.. Hahah! Näe ja skulle verkligen
vilja veta vilken ras det var, synd att jag inte frågade, för den var verkligen såå himla söt och
liten. Skulle lätt vilja ha en likadan när jag blir stor. Typ chihua-storlek fast mycket
hårigare.. Näe mitt hjärta smälte. Åh, nu vill jag bara krama plutten! <3

<3 <3 <3 goseligosen!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ni hade iallafall tur med vädret! höhö ;)

2013-05-24 @ 16:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0