En dag på stranden!

Tjoo, idag har det varit en bra dag. Jobbade till kl 12.30 med att följa Erika på en svensktur,
så att jag ska lära mig.. SEN efter dag drog vi till stranden. Såååå underbart! Jag är såå
avundsjuk på thailändarna som har det här vaaaarje dag liksom.. DOCK så säger typ alla
thais som jag pratat med att de hatar stranden och går aldrig dit. De hatar att bli brun och
smörjer in sig med blekande lotion och barnpuder för att se så blek och "FIN" ut som
möjligt. Alltså jag fattar inte. MEN det visar tydligt på att vi människor ALLTID vill ha
det som vi inte har. De vill va blek - vi vill bli brun. Afrikaner vill va feta - vi vill va smala..

Det är såå typiskt. SEN såå ha jag även hyrt mig en moppe idag, måste ju kunna ta mig
runt såå det känns bra. Ja, jag lovar, jag ska köra überförsiktigt! Kör typ 20. SEN kostar
en fulltank här typ 100bath = 22.50kr OCH en moppe drar inte mycket VILKET i sin tur 
betyder att jag typ kommer kunna köra nästan gratis. Men erkänn mor, är väl bättre att jag
kör 4min på ensliga vägar istället för går 25min ensam till jobbet? Faktiskt. :)

Aaa drack även min första kokosnöt  idag OCH vet ni, något som jag inte visste var att när
kokosnötten är ny såå är "köttet" såå mjukt så att man äter det med sked och det ser typ ut
som kesfil.. HELT nytt för mig.. ^^ 
 
Lite bilder!






Avslutade dagen med middag, ser inte mycket ut för världen men ack så dock! 
kokosmjölksoppa med kyckling och champinjoner, serveras med ris(!? ofc, daah!)

OCH min moppe, den med rosa hjälmen. Nu syns det väldigt dåligt MEN moppen är
rosa med en rosa nummerplåt OCH en tillhörande rosa hjälm.. Fyndigt! Daaah! :P
Tänk om jag hade hatat rosa liksom..?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0