Andra jobbardagen.

Vet ni, vill ni veta vad som är det absolut värsta med att arbeta på Siam Safari? Är det 
värmen, myggen (som faktiskt finns uppe i djungeln) eller är det odrägliga turister?
Inte sett några sådanan än faktiskt.. Näe det absolut värsta är att alla som kommer
på turerna är par, gamla par, smekmåne-par och unga backpackers-par. Ett sådant
som jag och niklas var en gång i tiden.. Länge sen nu känns det som.. :( Näe så det
är det absolut värsta. Att jag hela tiden blir påmind om hur underbart det är att
vara tillsammans med den som man är tillsammans med. Få hålla handen och ta
töntiga turistkort med elefanter och sedan le lyckligt.. Det är det värsta och det är bara
för att jag saknar det. DET är Thailand för mig för det är så jag minns det sen förra
gången.. Näe det suger att vara utan Niklas. <3 På riktigt. Hade han varit här såå hade
allt varit perfekt!

För Siam Safari är grymt! Idag följde jag med på en tur med en stöörtskön thailändska,
Tick hette hon, verkligen supertrevlig. Såå det var awesome! Sen har det gått upp för
mig att det är verkligen bara en tur som de kör, elelr två turer. Jag har sett en hittilst,
OCH jag kan verkligen inte förstå hur folket står ut. Alltså såå enformigt. Att varje dag,
köra samma historia, ta kort på nya turister vid elefanterna och sen vara superglad hela
tiden. Göra varje tillfälle till ett minne för livet för turisten som besöker anläggningen...

Alltså det gick nog inte upp för mig förut då vi gjorde en sån här elefanttur i Thailand
att guiderna verkligen kör samma sak 2 gånger om dagen, 6 dagar i veckan, 52 veckor
om året.. EXAKT samma sak. Alltså såå himla enformigt. Seriöst.;O

Och värre är det ju typ för människorna på stationerna. Finns en tant här som visar
hur man river kokos ur en kokosnöt. Kan ni tänka er att hon gör samma rörelse, river 
en ny kokosnöt typ 8 gånger/per dag. 4 grupper på AM /4 på EM. Såå himla
enformigt, det är fan nästan enformigare än itella. ^^ Höhö! Typ. 

Näe men den här dagen har varit bra. Nu är det strax sova för förra natten sov jag
högst HÖGST typ 2h. Alltså allt var typ fel, för varmt, för ljudlig fläkt, för knövligt
lakan ect. Aa inte lätt! Såå därför hoppas jag att jag sover bättre ikväll! 

Ja just, vet ni, idag var det två turister som blev avkastade från elefanten de red på! 
Eller avkastade, elefanten föll bara ihop. Hade aldrig hänt förut sa de men.. Aa,
tydligen var elefanten gammal (typ 70år) såå han var nog skittrött bara för han reste
på sig efter ett tag. Det var verkligen stekhett ute också. Jag tyckte fan synd om
elefanten, stackare! Alla andra brydde sig dock bara om den grinnande tanten
som hade fått ett skrubbsår på foten. Det är typiskt. Alltså stackars elefant! <3

Men annars: Hej jobbet! :) Så här ser inte allas arbetsplats ut? Höhö!

En elefantförare, eller mamoot som de heter! :)

Vilopaus.. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0