Tagen av polisen - CHECK!

Japp, ni hörde rätt! Dagen D. Idag blev jag stoppad av polisen. Jag hade inte gjort något
fel, jag hade både hjälm, körde sakta och var inte berusad.. Jag hade bara missflytet att
komma rakt uppe i en helt vanlig trafik-kontroll. Polismannen som stoppade mig frågade
bara helt vänligt efter mitt körkort.. Jag höll andan, jag ha ju fått förklarat för mig att ett
svenskt körkort INTE fungerar i Thailand men att de brukar ha överseende med det. OCH
det var inte det att mitt körkort inte fungerade, det hade han inga funderingar kring OM jag
hade kört bil. Höhö. Alltså jag har ju inga behörigheter för motorcykel (som jag kör här) 
såå jag kunde ju inte direkt mot-argumentera heller när polismannen bad mig följa med han..

Daah! Sååånt himla missflyt. Såå idag fick jag böter, för första gången i mitt liv! Dock var jag
fan glad att det var här i Thailand, hade varit sååå betydligt värre om det hade varit i Sverige! 
Här fick jag betala 500B = 100kr och sen bara köra därifrån, som vanligt, som om ingenting
hade hänt. Alltså egentligen såå är det ju värdelöst. Varför ge mig böter för att jag saknar 
körkort OCH sedan bara låta mig fortsätta köra som vanligt??! Alltså jag klagar ju inte men
men principen är liiite lustig. Typ. 

DOCK såå undrar jag vad som hänt om jag INTE hade haft pengar med mej? Alltså nu hade
jag ju flyt att ha med mig men förstår ni vad rädd jag var resten av dagen angående min 
hemfärd. Tänk liksom om de hade stoppat mig igen?! Och den gången hade jag inte haft
pengar med mig för att klara av böteslappen.. Hade jag hamnat fängelse då? :O Eller? 

Min första böteslapp.. Hoppas det här var den enda i heeeela mitt liv! 

Aa, sinnes! Hoppas jag inte blir stoppad igen, blir ju fan kostsamt i längden! 500 Bath kan
jag ju lägga på något roligare än böter.. Typ. Annars så ha man hängt på stranden idag och
kolla, är jag inte liiiite brunare? Iallafall benen. Älskar att sola knäna, där blir det alllltid en fin
och brun bränna! :D GILLA! 


Alltså tummen upp för brännan, INTE för böteslappen.. Daaah! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0