Översvämmning i Patong - Deluxe!!

Alltså på riktigt. Finns inga ord som kan förklara hur tacksam jag är. Seriöst. Så himla
lycklig över att jag har den turen att stöta på de finaste människorna under de mest
fruktansvärda situationerna här. Jag har haft sån tur. Ojaa!

Som igår då. Jag var till Patong på kvällen och hade middag på Harrys. Aa, svenska
Harrys, same same kedja. Blev bjuden och förstår ni känslan när man kan välja fritt i
menyerna UTAN att behöva kolla priset, ünderbart! Åt ”file mignon” (stavning?!) och det
var verkligen så underbart gott! Inte nådigt! Men iallafall när vi satt där på Harrys så märker
vi att det börjar att regna mer och mer ute. Jippi! Aa, alltså det regnar så mycket så att
moppedäcken börjar försvinna under vattenytan. Yeaj! Aa, sen när jag går ut från
restaurangen efter middagen såå går vattnet upp till knät typ. Såå sjukt mycket.
Aa, tänker ju som då tanken att det kommer nog bli lite svårt att köra hem på en gata
med typ 40cm vatten MEN allting går juuh liksom.. Börjar köra då.. Alltså klockan var
ju typ 22 såå jag var ju tvungen att ta mig hem, dööh! Men aa, det gick verkligen skitbra
att köra TILLS det kom en våg av en lastbil som i sin tur gjorde så att hela min
avgastrumma och motor blev fylld med vatten OCH moppen dör! Heja mig! Förstår
ni känslan.. Poff! DÖD! Typ 1,5mil från hemma i 40cm vatten, kl 23 på kvällen. Alltså
den känslan finns ju inte. URSH!

MEN aa som tur var så hade jag den turen att en snäll kines såg mig stå där ute mitt på
vägbanan i panik och kom springande för att hjälpa mig. Han hade hela familjen med sig
också och de fick upp min moppe på trottoaren och började snabbt som tusan att hiva
upp den på ett hjul för att få ut allt vattnen ur motorn annars sa de att moppen aldrig
skulle starta igen och att det skulle bli sjukt DYRT för mig då moppefirman säkert ville
ha kompensation.. Alltså i den stunden så visste jag inte vad som var värst, att moppen
var död och att jag inte kunde ta mig hem eller att det skulle bli sjukt dyrt att laga den.
Båda sakerna var skräckinjagande!

Regnar det - jaa då säljer försäljarna paraplyer och regnjackor istället.. De ger aldrig upp!




 

Aa, allafall såå tog de ut allt vatten och startade moppen, han lät fan iiiinte glad alltså,
moppen. Men de sa att om jag gasade han och hade han på tomgång i typ 10min såå
skulle vattnet inuti motorn torka och han skulle bli normal igen. Aa gud, så himla glad
över att de var där och hjälpte mig, jag är ju verkligen helt körd på motorer och hur de
fungerar. Typ. Men såå, då fick jag stå där på gatan med moppen ett tag och ta hand
om den.. Höhö. Någongång emelln åt så kom thailändare fram till mig och ville hjälpa
mig hem MEN när de fick höra att jag skulle till Chalong (där jag bor) såå skakade de
bara på huvudet och sa åt mig att vänta. Självklart så var det gatan som jag skulle köra
på som var MEST översvämmad och jag kunde ju fan inte riskera att dränka moppen en
gång till såå jag fick vänta.. 20 min trodde de från början att det skulle ta tills vägbrunnarna
hade tagit undan vattnet.. Dessa 20 min blev betydligt längre när nästa ”heavy rain” kom..
och nästa efter det.. Efter ett tag sa de 3h kanske MEN det bästa skulle va att lämna
moppen och komma tillbaka imorgon! Hell no!! Aa såå jag väntade och väntade, stod vid
några thailändare som inte kunde engelska MEN vi hade trots missären otroligt roligt åt
alla galna bil/moppe-förare som gjorde ett försök att de sig fram på gatan..
Alltså vattnet sprutade ju bara.. Alltså GUD! En upplevelse om något.

Men sen då, när jag står där, klistrad längs en husväg för att ha skydd mot regnet såå
kommer det förbi en man. Han Hette Ali och var från Qutar. Han började prata med mig
och sedan frågade han om jag ville följa med och sitta i baren bredvid istället för att så där
i regnet.. Jag sa JA. Han var verkligen jättetrevlig. Såå jag satt där o pratade med han och
hans kusin i några timmar och väntade på att regnet skulle ta slut. Det slutade INTE.
Såå tillslut frågade han om jag var hungrig. Och jaa, det hade jag ju hunnit bli
(kl var typ 04.00) såå då gick vi för att hitta någonstans att äta.. OCH LYSSNA NU!
Hela Patong var stängt! Förstår ni, iiiinte en enda restaurang eller affär var öppen FÖRUTOM
Mcdonalds. OFC. Såå vi åt där. Det var faktiskt nice, tog någon ”spicychicken-burgare”,
faktiskt grymt god OCH strippsen var verkligen SUPERSIZE (där hade du inte klagat på
storleken Niklas!!:P). Det var så mycket stripps så att jag tog med mig hälften hem typ
i en box. ^^ Kvällssnacks juuh! Eller morgon-snacks kanske.. Dööh! Aa näe sen såå gick
det fortfarande inte att köra på vägen för att det var så mycket vatten såå då frågade de
om jag vill följa med till deras hotell och vänta.. Alltså jag vet att man inte skall följa med
främlingar MEN de här snubbarna var verkligen jättesnälla och hotellet låg bara kring
husknuten typ OCH det var ett lyxhotell, 5 stjärnigt.. INTE nådigt. Alltså de var till och med
så seriösa såå de checkade in mig för 1000B i receptionen när jag kom såå det kändes
väldigt lugnt, jag kunde inte riktigt försvinna liksom.. Tror fan att de var rika snubbar jag
träffade! Men men det hela slutade med att vi satt uppe resten av natten/morgonen och
spelade CandyCrash (han var bara på bana 55 = roligt att spela, inte så svårt) och när
våra liv där tog slut där såå övergick vi till Angry Birds istället. Tro jag måste ta hem det,
ha aldrig spelat det förut TROTS att det är så känt.. Höhö, det var fan kul! ^^


Halvportion strips. Förstå hur mycket det var från början??! 

Men aa sen kring 9-snåret for jag hem och då var allt vatten som bortblåst och allt såg ut
som normalt igen i Patong. Alltså ni kan inte förstå hur satans mycket vatten det var igår!
Helt sjukt! MEN det positiva, idag då när ajg startade moppen så fungerade den precis som
den skulle igen. Såå skönt! Någon som inte var ”så skönt” var att när jag kommit halvvägs
hem såå började det regna igen och otroligt mycket dessutom så när jag kom hem såå
var jag totalt dyngsur och efter det har det pissat ute heeela dagen. Heja! Hoppas det är
bättre väder imorgon! Hata regn.nu. Sååå tråkigt!

Men aa jag överlevde gårdagen men det var en satans upplevelse! OMG. Ojojoj, Ojaaa! OCH
den ger er det läääängsta blogginlägget ever också! Hoppas ni orkade läsa! Höhö! ^^


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad hände med min kommentar? :P

Svar: höhö, alltås du kommenterade juuh på fel inlägg.. :P
frida helgesson

2013-06-10 @ 18:09:48
Postat av: Sarah

Eller så tog du bort fel inlägg..? ;)

Svar: haha.. eller så inte.. :P
frida helgesson

2013-06-11 @ 18:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0