Nej tack! Öh.. No no.. Well.. Maybe..

Nej tack! Öh.. No no.. Well.. Maybe..

Japp, ”- No thank you. No thanks..” Alltså tror de är de ord som man får använda MEST
på en dag här i Thailand, alltså på sin fritid dådå. Som idag då, på eftermiddagen så var
jag till Patong. Tänkte ju som att jag kan ju inte ha varit på Phuket utan att ha besökt
den stranden liksom.. Såå jag tog moppen och brummade. Glömde kartan hemma
men tänkte att det ordnar sig. Och det gjorde det, alltså även om det är Thailand så
har de faktiskt vägskyltar. Såå det gick finfint. MEN till saken.. Gjorde ju som missen
att gå in i en ”shopping-marknad” nära stranden.. Jaa jag vet, man ska aldrig gå in där.
Höhö, alltså till 110% så kommer du komma ut med något som du egentligen inte hade
för avsikt att köpa. Typ. 


Aa, iallafall så tänkte jag som bara kolla runt lite men det förstår inte säljarna. För dem
finns det ingenting som heter ”fönster-shoppa”. Daah! Såå va tror ni, joo försökte ju som
använda orden:”- No thank you.” Men det här är thailand, stannar man bara till liiiite för
länge och kollar på något såå ska de:

1.       Visa hur många olika färger av plagget de har.

2.       Förklara att de har ett speciellt ”cheap cheap”- pris för baaaara dej.. Tjena!

3.       Och sen prutar de ner det ”cheap cheap”-priset själva 

4.       Och FYRA, jaa då är man körd! Det blir helt enkelt FÖR frestande 

Såå jaa även om jag inte skulle köpa något så kom jag ut med en fin sommarklänning!
Dock så känner jag mig sjukt nöjd fortfarande såå jag måste ha gjort ett BRA köp. Såå
se nedan. En somrig, småblommig och ljuslila klänning som gör att man ser grymt brun ut.
Höhö, det gillar vi. Såå oavsett om det är regnperiod här såå kan jag känna mig brun när
jag kommer hem.. :P Dock såå har det varit så grymt stektig och fint väder sens jag kom
hit såå om det här är vad som menas med regnperiod (sol varje dag!) såå kan det gärna
få vara regnperiod här i sommar! Men tydligen såå ska det ha regnat grymt mycket under
högsäsongen här iår, alltså dagvis/veckovis med dåligt väder, såå jag hoppas att
thailands ”års-regn” föll då såå det kan få fortsätta vara sånt här fint väder här nu.
Det hade inte varit helt fel!  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0