Ätit groda - CHECK

Åh yeah, nu kan jag lägga till groda på min meritlista över saker jag testat/ätit. Vi var till
”fresh market” igår då, jag och Amit för att han hade erbjudit sig att laga middag till mig. Höhö,
typ första gången hemma-lagat sens jag kom hit så det tackar man ju inte nej till. Såå vi gick
för att shoppa mat på thailändskt vis. Alltså det var ett sjukt stort marknads-typ-ställe för 
baaara grönsaker och kött/fisk/ect (alltså matvaror) dådå där man kunde köpa typ vad som
helst.. VAD som helst..

OCH så säger han, va vill du äta? Öh, alla som känner mig vet att jag haaatar att välja och här
fanns det verkligen hur många val som helst, jobbigt! Höhö, MEN då fastnade min blick på det
mest udda, grod-avdelningen. OCH någon gång ska man ju testa! ^^ Men det var gott, han
tillagade den sjukt bra, gjorde typ en gryta med lök och tomater och groda dådå.. Höhö,
MEN det kändes fan barbariskt för man kunde ju verkligen se att det var en groda.. OCH vad
smakade det: Well, det smakade typ som en blandning mellan kyckling och fisk med en
touch av träsk/sjö/gräs och hade en konsestens som var något segare än kyckling men annars
hyfsat likt. Näe udda! Roligt men udda. GILLA!

Hade internet varit liiite snabbare så hade ni fått fler bilder! Men erkänn - grows!! ^^

Idag då, fastnade jag i en poliskontroll IGEN! Hejdå 500B. Alltså seriöst, nu är det nog. Nu
MÅSTE jag undersöka alla småvägar för att hitta en lösning.. Alltså fortsätter jag köra storvägen
såå kommer jag ju bli ruinerad. Seriöst. Men även, de står typ på samma ställe jämt, polisen,
såå man borde ju kunna ta någon småväg runt liksom.. Haha, som igår, då hann jag se att de
var där såå då körde jag över Phuket town istället. En jävla omväg MEN ändå kul att se någonting
nytt OCH vet ni vad jag kom och tänka på då.. Joo, vilken skillnad, vad jag har utvecklats under
min tid här. Ni minns ett av mina första inlägg där jag sa att jag hade kört vilse på väg till
nattmarknaden.. Jag var ju typ helt förstörd och kände mig heeelt lost. Det var då, idag NU,
nu kör jag bara. Följer skyltarna och vet ju att jag kommer komma fram någonstans OCH
kommer jag fel såå kör jag bara tillbaka.. :P Alltså seriöst, jag är faktiskt lite stolt över mig själv,
det känns verkligen som att jag har lärt mig att ”ta allt som det kommer, allt löser sig.  
Var inte rädd, du klarar det här,” här. För så är det juuh, allt löser sig! På något sätt. Jag tror
faktiskt att Thailand har stärkt mig som människa. Nu vet jag att jag klarar mer än vad jag trodde,
liksom. Jag kan själv – som typ alla småbarn säger, alla småbarn och Frida, 24år. Höhö! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0