Plötsligt hände det..

Hej Sverige. Hej Strömsund. Och hej ny praktikplats! I'm home!! Eller för ungefär en vecka
sen imorgon så satte jag mig på planet som skulle ta mig till andra sidan jorden. En soppa
helt klart MEN ack såå skönt att vara hemma! Mitt bästa beslut EVER. Seriöst. På riktigt.
Ska jag vara ärlig så kände jag från DAG 1 att min praktikplats inte var vad jag hade förväntat
mig, inte alls, kalla mig vek eller vad som helst MEN jag har lärt mig något. Nästa
praktikperiod ska jag ha i Sverige och mitt sug efter att jobba i Thailand är som bortblåst.
I Thailand skall man ha semester. Inte jobba. Punkt. Nu vet jag, mer än väl, att jag vill jobba
i Sverige i framtiden. Drömmen skulle vara att vara stationerad i Sverige och sedan få göra
en del konferens-resor ut mot världen. ^^ Det hade inte varit helt fel.

Höhö, på riktigt. Såå skönt att vara hemma. Jag är dock glad att jag åkte, vill inte vara utan
den upplevelsen MEN jag skulle inte göra det igen. Jag hade väl missflytet att hamna på
totalt fel ställe under totalt fel period. Hade det varit högsäsong i Thailand så hade det
kanske varit annorlunda men nu förstår jag inte hur Siam Safari över huvud taget kan ta
emot praktikanter? Det är nästan elakt med tanke på hur otroligt lite det fanns att göra.
Jag kan säga som så att Siam är en FULLKOMLIGT perfekt praktikplats OM man vill sola,
bada och festa! Då är det perfekt. Totalt perfekt. En gymnasiepraktik skulle Siam passa
perfekt för men absolut inte för högre studier OCH absolut inte för elever som vill lära sig
något.. Typ. 

Såå NU, ny kula, ny praktikplats och nya drömmar och detta tillsammans med människor
som jag tycker om. Just nu känns livet underbart. <3

En flygtur över kanske Irans öken??! Ett ökenlandskap var det iallafall. ^^ 

Hejdå Bangkok! 

Heeeeej plutten! Som jag har saknat deej! <3

Ego-pose baaara för att det var bra ljus i rummet. ^^ Den bjuder jag på. :P

OCH från och med i måndags och 5 veckor framåt kan ni hitta mig här, på turistbyrån i
Strömsund. Ett stort GILLA-GILLA! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0