Hejdå gatufesten!

Jag är i chock. Eller varit sens igår då jag såg det senaste. Alltså Sundsvalls gatufest i
konkurs? När fan händer det? Joo, iår tydligen. Efter 26år såå kommer festen gå i graven?
Känns så sjukt konstigt, jag gillade gatufesten. Visst att jag inte har varit där på några år MEN 
den har är ändå en speciel känsla och plats i mitt hjärta.. Näe jag tycker det är tragiskt. Det
var en rolig och mysig tillställning. MEN tydligen tycker itne folk det då det fattades hela ca
11.000 besökare för att årets upplaga skulle ha gått runt, vilket är sjukt. Varför dissade alla?
Jag dissade ju också dock men det hör inte hit.. ^^

DOCK såå vet vi nog alla varför, alltså det är för dyrt? En kväll, hejdå 600kr, bye bye!
Alltså det måste verkligen vara skiiiitbra artister för att man ska tycka att det är värt det,
och då menar jag skitbra artister.. OCH skitbra artister blir dyyyrare artister VILKET i sin tur
skulle höja inträdet ännu mer.. Alltså, den här festivaldöden, jag tror på att det är en trend.
Vi behöver någonting nytt. Alltså folk går ju oftast inte ut för att lyssna på musik, om man
itne är ett stort fan, utan folk går ut för att träffa sina vänner och för att festa såå jag tror att
om de drar ner på artisterna och lägger krut på BRA stämning, grymma öltält och låååååg
entré-avgift såå skulle det dra folk som faan! Såå dyra festivaler är nog ett minne blott, vi går
kanske in i en ny era nu.. Höhö, filosofiskt.. Höhö. Näe men det är synd på gatufesten. Ska
bli riktigt intressant att se hur det går för yran i år.. Höhö, tänk om krogstråket skulle dra mer
folk än själva yran, då skulle det vara ganska svart på vitt att folk inte längre vill betala för
dyr musik, typ. ^^ Utan hellre vill ha stämningen runt omkring! Spännish! :P

I dagens ÖP. ^^ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0