Ett försök till att öva engelska

Oh yeah. Idag tog jag mig friheten att öva engelska genom att starta ett 
wordfeud-spel på just engelska. AWESOME! Tyckte jag.. Gick bra så där och sen
så blev det så att vi hälsade på varandra i chatten och tillslut så frågade jag
varifrån han var och vet ni vad han svarade:

"From the beautiful country of Sweden"

Japp och såå var det roliga slut. Daah! För nästa fråga blev så klart PÅ SVENSKA:

"Är du svensk?"

Haha,. aa det var nog inte meningen att jag skulle få öva någon engelska.  

Idag har jag annars varit duktig och städat lägenheten, handlat ägg på ÖoB 
(30st för 27kr kändes som ett bra pris) och köpt vaniljyoghurt på coop för 10kr/st.
Känner mig relativt nöjd med dagens fynd HELST då kassören på coop frågande om jag
ville ha en gratis chokladbit också.. Bring it on, åh yeah sa jag, fast på svenska. :P

"Näe men till mig, vad snällt. Gärna!" och så log jag lite fint och försiktigt. ^^

Heeeelt gratis bara för att jag var så söt och vågade gå dit osminkad.. höhö.. 

SEN måste jag bara tillägga att jag fick väääärldens dejavu ikväll. Jag gick ut på balkongen
för att ta lite luft och öppnade inglasningen (jaaa vet, lyx!) men iallafall så möttes jag av
galet varma vindar och ett mörkt/ljus sken. På något sätt så sammankopplande jag det
med utomlands, med Thailand fast jag vet att det är så långt ifrån Thailand man kan komma.
Höhö, men aa det var fan halvlikt, tyckte mig höra sekadorna i träden (det är sant, vi har
något här som låter EXAKT som sekador men det är ju inte såna men det låter lika) och 
trafikbruset i fjärran lät precis som havet. Alltså jag vet att det är SJUKT långsökt men
det lät såå himla likt. Såå likt så man fan blev varm i hjärtat. Myspys, asien 2011 <3! :D

Ingen snöö heller! ^^ Happyface!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0