Ångkokade abborre till middag.

Åh yeah. Idag körde jag fisk till middag, tänkte så att jag skulle bli lite smart PLUS att
det är hemskt gott. Rudsjö-fisk in my heart! <3 Näe riktigt nicigt OCH för att göra det så
nyttigt som möjligt valde jag att ångkoka den. Lärde mig det i Kalmar av kinesen som
jag bodde med där, och det blev skitgott. Mycket mer fisksmak och fast och gott kött.
Hon kinesen, Sun, sa att om man kokar fisken så försvinner så mycket smak ut i vattnet
bara och det är så sant. Nu hade jag all smak kvar. Happy! Näe skita-gott som sagt. :D

Dock så såg det/och kändes lite halvt udda när jag ångkokade den på mitt sätt, jag har ju
fan ingen riktig ångkokare såå det blev en kastrull med vatten och en fisk i ett durkslag
MEN det fungerade så jag är nöjd. ^^ Riktigt nöjd.

Höhö, snyggt vaaa? :P

Annars så har nicke-plutt hittat hem.. Nicigt! <3 Nu, med tanke på att jag är ledig imorgon
så äre heeeeelg! Snart. Ja iallafall efter klockan 11.15 imorgon. Intressant.

I will update you guys!  

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mycket fisksmak? Då borde du ångkoka lite åt far våran som ääälskar fisk ;) Nej men det verkar lite småskumt, att "bara" ångan ska förbereda fisken men det är säkert gott :D

Svar: Aaa, näe men det blev grymt bra alltså. .:P OCH jaaa få göra det till far såå att han blir nöjd. höhö!
frida helgesson

2013-02-01 @ 00:03:55
URL: http://misshelgesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0