"Vad ska du göra i Rockford?"

O yeah, Im here! Eller jag har varit det i över 24h nu. Feels good. Än så länge går
det bra. Min värdfamilj är supersnälla och söta och bor i ett STORT fanastiskt hus,
min säng är typ en meter hög och de har ett fullstort träd som växer rakt framför
ytterdörren. Jag är seriös, rakt framför. ^^ Jag ska försöka fota senare. ^^ Näe,
det är grymt fint. Alltihopa.
 
Idag har jag då även haft min första jobbardag. Supergulliga människor där med, 
jag har en egen kontorsplats med en stor svensk flagga ovanför. Höhö, hänger
även en svensk flagga här "hemma" vid ytterdörren. Måste vara för att jag ska 
känna mig som hemma. :P Typ. Näe vidare så var vi på ett event ikväll för en viss
Janyce Fadden som skulle sluta arbeta för Rockford. Sjukt mycket folk som Tina
presenterade mig för OCH de hade världens största snacksbuffé. Jag skulle ha fotat,
glömde!) Helt otrolig. Jag lovar, i Sverige hade de bjudit på typ en salt pinne, här var
det grillspett, frukt, olika röror, toast, crackers, everything. Amazing. Ojaaa. 

Näe sen känns det sjukt udda att verkligen behöva prata engelska heeeeela tiden,
såå jag VET att jag är tystare än normalt. Höhö, must working on it. ^^ Jag skyller
på att jag bara har varit här i 1 ½ dag än. Nästa vecka kan jag INTE skylla på det, 
fuckit. ^^ Höhö. 

Ja just, igår var vi ut och åt på kvällen på en japansk restaurang. Helt otroligt. Kocken
lagade maten direkt på bordet framför oss. Ojojoj, det var show kan jag ju säga. Hade
dock förstusna inte kameran med mej, ooootroligt dumt för det var helt fantastiskt.
OCH portionerna var sjuuukt stora, ingen orkade äta upp så därför kom personalen
och frågade (ni hör ju, personalen frågade) om vi ville ha en box att ta hem det i,
alla gör tydligen så, tar hem det som blir över UTAN att skämmas. Så
annorlunda från Sverige. Där känns det ju typ sniket att ta hem och här gör alla så. :P

Näe sen tänker ja avsluta detta långa inlägg med att säga att jag fastnade i tullen,
lääääänge. De kunde verkligen inte förstå vad jag skulle till Rockford att göra så de
tog mig till ett litet enskilt rum och frågade mig en massa saker.. De ville kolla
igenom ALLA mina papper, försökte till och med läsa min svenska kurslitteratur. 
Alltså.. höhö. frågade hur mycket pengar jag hade med och allt, tog sjukt lång tid,
just bara för att de just inte kunde förstå vad jag skulle till Rockford och göra.. Skulle
jag åkt till Chicago så skulle det ha varit normalt men i Rockford ska det tydligen inte
finnas något, som tull-mannen sa " i Rockford finns bara pensionärer som väntar på
att dö och några butiker. Thats it. " Soo, everything can just be better. Höhö, Näe
men jag kom ju igenom till slut i allafall OCH va tror ni ha hänt då, joo att min 
resväska har slutat snurra på bandet och är spårlöst försvunnen så då fick jag 
fråga flera personer efter den. Aa, kaos men jag hittade den och jag hittade 
min limonsinförare som skulle ta mig till Rockford från flygplatsen. Det var tyvärr
ingen riktig fullstor limo (överklass-problem) utan mer som en vanlig (men finare!) bil.
Inga bilder på den heller. Måste skärpa mig och ta koooort. :D 

Näe nu äre sova, ska upp tidigt i morgon. Ska få följa med på en tv-show,
bli nog kul! Vi höres folket! :) OCH hörreni, bilarna är verkligen STÖRRE här. ALLA! 
Har typ kanske sett fem normala bilar alla andra är typ super-size. ;)
Där är jag och min handledare Lindsay OCH mitt kontor. ^^ Höhö, det känns verkligen
som att de tror att jag är ett proffs och VET allt.. Typ. Hårt att leva upp till! :O

Kommentarer
Postat av: Sarah

Satan vad jag hade blivit rädd ifall jag fastnade i tullen! Tänk ifall någon lurat på en knark?! :-o
Och ja, mer bilder!!! :-D

Svar: aaa jooo kanske. hamnat i fängelse liksom.. eller inte.. näe jag var så inställd på att klara det så what wasn´t a big deal. ^^ höhö, säger ja nu i efterhand.. ^^ dååå - vettskrämd! eller inte men men.. ^^
frida helgesson

2013-04-04 @ 07:50:05
Postat av: Helena

Skönt att du klarade dig förbi tullen iaf ;)

och jag håller med Sarah, ge oss BILDER! :)

Svar: hahah! :P Det kommer.. :P det kommer. snart.. :)
frida helgesson

2013-04-04 @ 16:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0