En PLUGG-FRI söndag!

VARNING FÖR ETT LÅNGT MEN ÄVEN SPÄNNANDE INLÄGG.
.
Ojojojoj, Vilken vecka, vilken vecka. Vette fan vars man ska börja om man då
ska återberätta den lite för alla nyfikna.. Näe hade ju två tentor i fredags så
vi kan säga att allt INNAN fredag ha varit plugg plugg plugg. Helst med tanke
på att ena tentan var i affärs-engelska. Inte mitt starkaste ämne precis. ^^
Daaah! Men dock så tror jag att plugget lönade sig för jag tror att det gick
ganska bra. Hyfsat bra för att vara exakt. Jag gjorde mitt bästa så nu är det bara
att invänta slutbetyget. Lika så slutbetyget i "informationsteknologi" som den
andra kursen hetat som vi läst parallelt med engelskan. Hade ju först tenta i
indesign på fredagsmorgonen i tre timmar och gick sedan vidare med tenta i
engelska under 3½ h på eftermiddagen. Daaah! Man kan ju säga som så att man
kände sig grymt nöjd med sig själv på fredagskvällen. Ojojojoj OCH det firade vi
med lite x-factor och "vin-godis-chips-mys" hemma hos sofie på kvällen. GILLA! 
.
Aja, nog pratat om plugg, nu vidare till något betydligt mer väsentligt och betydligt
mer viktigt. FAKTISKT. Vet ni, vi va på sjukan igår. Niklas har varit en sån f*cking
idiot och kört rondell (slipmaskin för metall typ) på jobbet UTAN skyddsglasögon. 
Japp, ni hör ju, man ber ju verkligen om problem. Och det fick han också. Ena
ögat ha varit såå himla irriterat och bara runnit och smärtat och allt typ. Och igår
tvinga jag han på sjukan MOT HANS VILJA och tror ni inte på tusan att det satt fast
en liiiten liiiten metallbit RAKT på hans vänstra pupill. Alltså fatta, rakt på/i 
hornhinnan. Sinnes! Inte konstigt att det gjort sjukt ont. Såå läkaren
(som va grymt bra btw) tog och bedöva ögat och tog fram typ en kniv/skrapa och
skrapade rakt på pupillen, rakt på ögat, [va säger du om det Camilla? Din värsta
mardröm typ.. höhö] näe aa iallafall så fick läkaren bort metallbiten som tur va och
niklas fick med sig några ögondroppar hem för att motverka att det skulle bli en
infektion. Men fatta, sjukt farligt juu. Läkaren sa att just metall kunde typ rosta fast
i hornhinnan OM man gick med det länge och då förstörs synen totalt. Man skulle
typ se lika bra som man gör när man kollar under vatten, alltså piss-suddigt. Näe
jag är såå himla glad att vi for på sjukan igår. Känns så satans skönt OCH jag hoppas
fan att Niklas ha lärt sig att:
  1. Utnyttja systemet, vi har faktistk bra sjukvård i Sverige och det ska man 
    ta tillvara på!
  2. Inte vara sååå himla jävla bäääg och kunna be om hjälp.
  3. Inte tro att han är övermänsklig och använda skyddsglasögon i framtiden! 
  4. OCH framför allt att han har lärt sig att lyssna på MIG! ;)
Hade ju inte varit så kul om det blivit så här med Niklas syn liksom.. 
.
Haha, typ. Näe seriöst, känns sjukt bra nu efteråt OCH det firade vi med
tacomys, film & snacks igår kväll. Näe det va såå himla skönt att bara softa ner i
soffan och andas ut efter veckan/helgens bravader..
.
.
Idag då, idag regnar det, jag har inget att plugga så jag/vi tar det bara chill.
Inte en helt fel söndag faktiskt. GILLA!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Camsen lär inte uppskatta det här inlägget eller den där bilden :P

Svar: Hahah! Näe skulle inte tro det..:P hon som är überkänslig!
frida helgesson

2012-10-14 @ 15:35:30
URL: http://hsaarah.blogg.se
Postat av: Camilla

...fyfan!

2012-10-14 @ 19:27:27
Postat av: Camilla

...fyfan!

Svar: ojaaa.. det var fan vidrigt.. Hade det varit jag så hade jag dött, eller typ svimmat när läkaren tog kniven DIREKT på pupillen. GUD! Niklas va fan duktig!
frida helgesson

2012-10-14 @ 19:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0