Man SKA ta ut glädje i förskott.

Vet ni, i min förra kurs här på skolan så hade vi en otroligt bra lärare. Han kunde
verkligen prata för sig och han kunde verkligen få oss alla att se GRÖNT. Grymt
possitiv människa alltså. Han hette Örjan. 

Örjan sa en gång på en lektion när en i klassen sa:
"att man inte skulle ta ut glädje i förskott.."

- Varför ska man inte ta ut glädjen i förskott? Då har du iallafall VARIT glad. 
Och är man glad i själen så mår man bra och livet känns härligt. 

Gick det dåligt sen soo fine, du skulle ju bli ledsen ändå. MEN då har du ändå fått
lite glädje fram tills "the bad" besked kom. Annars hade du varit ledsen hela tiden.

Alltså jag kan tycka att Örjans ord är såå sanna. Varför ska man inte kunna ta ut 
glädje i förskott och få vara glad, istället för att tro det värsta? :P

En tanke bara..  Annars pluggas det på. Fatta bara en EN vecka kvar av projektet,
tidne går såååå satans fort. Vi hinner fan inte med. Om en vecka ska rapporten på
10 A4-sidor i storlek 12 exklusive bilagor vara klar, OCH vi har inte hunnit börja 
med den.. En powerpoint presentation ska vi också ha klar.. Ojojoj, det finns saker
att göra.. Ojaaa! Nämde jag att vi har en stor tenta SAMMA dag?! Daaah! 

Gissa bilden hörre ni? Höhö, om ni kan... ^^

Kommentarer
Postat av: Sarah

Kyckling? ;P

Svar: haha, ja men faktiskt! :O Hur fan kom du på det?
frida helgesson

2012-11-22 @ 09:02:31
URL: http://hsaarah.blogg.se
Postat av: Camilla

Jag blev påmind om fläsket till löksåsen med fettet kvar...men jag gissar på samma som ovan ;)

Svar: haha, NOT! faktiskt, men just den "fläsk och löksåsen" hahaha. Din favvo! ;)
frida helgesson

2012-11-22 @ 10:33:07
Postat av: Sarah

Jag har väl stekt kyckling i mina dar ;) höhö

Svar: haha, well.. MEn att det ska se så äckligt ut, ofattbart! ;O
frida helgesson

2012-12-04 @ 21:17:29
URL: http://hsaarah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0