Näe men titta...

Ett blogginlägg? OVANLIGT! Va fan händer? Finns så mycket att berätta, händer ju
faktiskt en del. Snart dunder juuuh. Ojojojoj. Näe men ja ska bättra mig. Det är tiden
som inte räcker till och just det faktumet att jag är för lat att starta datorn när jag har
telefonen som jag kan kolla det viktigaste på. (= facebook) Daaah!
.
..........................................................................|
.
Näe till allvarligare saker så har Itella mist ännu en medarbetare. Man vågar snart inte
jobba kvar. Alltså det är sååå hemskt och så tragiskt. Man vill bara gråta. Unga människor
som har hela livet framför sig ska inte behöva dö, inte bara så där.. Det är fel. Döden
är självisk och lömsk. Jag blir rädd. Detta visar på att man aldrig någonsin är säker.
Man ska verkligen ta tillvara på varje dag som om den vore den sista och man ska
hålla sin nära och kära tätt intill sig och njuta av att man har varandra,
medans man kan. En dag så kommer man inte kunna. Livet är orättvist. Stackars
stackars Annas familj. Jag lider med dem. Hela situationen är så hemsk så man finner
inga ord.
.
.........................................................................|
.
Men jag ska bli bättre att blogga. Ska komma in i rutin igen. Snart så.. Snart.
Jag ser detta inlägg som en ny start. Ojaaa. Blogg-tiden kommer att komma. ^^

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hejsan! Va kul att du hittade till mig! Ja jag gick den utbildningen och det var två av mina bästa år i mitt liv! Jag hamnade i en kanonklass och vi har fortfarande reunions där vi ses och hörs av ofta! Det är det som är fördelen med en liten skola, och en liten stad--att man kommer väldigt nära varandra. Utbildningen i sig är grym med riktigt bra kurser, kursledare och föreläsare. Vid varje kurs får vi arbeten inom den riktiga marknaden och det är inte bara "påhittade" projekt utan riktiga hos riktiga företag vilket är jättebra.Jag skulle aldrig vilja göra min tid på KulturTurism ogjord. Jag bor i Göteborg och kom också in på en Turism-TRAC utbildning där men valde ändå KulturTurism för att det kändes rätt för mig. Men magkänslan skall vara rätt! Det är mycket praktik på sommaren och det gäller att välja smart där om det är jobb man vill ha efteråt! Jag valde praktik efter kontakter och erfarenheter på CV och gick lite mer åt event hållet i mina val...och jobbade på Diggiloo turnen och gjorde en världskonferens i Cannes i Frankrike för exportföretag. Grymma upplevelser båda! Ni har en tilläggstermin i Nya Zeeland som är det bästa jag har gjort i mitt liv!!!!!My time of my life! Lidköping är en liten håla men det blir vad man gör det till, sjukt mysigt och man uppskattar ju verkligen allt som händer. Dock hade jag ju fördelen med att kunna åka hem till Götet väldigt ofta! Så jag hade ju dubbla lägenheter och dubbelt liv! Utbildningen kan inte garantera jobb, för man får ju inte direkt ett yrke....men bra erfarenheter, kontakter, bra utbildning inom turism, och sen ligger det på en själv att söka och sälja in sig själv! Jag är resegalen och hoppade på reseledarjobb efteråt för jag älskar att resa...och har jobbat som det i 2 år nu! älskar det...är i kroatien nu och kör balkan rundresa i 5 länder och i vinter ska jag till vietnamn och köra rundresa! Jätteskojj! Du verkar va en grymt skön tjej och lite lik mig..haha...jag vill också att saker skall hända HEEEEELLA tiden! Jag älskade min tid i Lidköping för allt runtomkring och en grym utbildning....men gå på magkänslan!! Lycka till!! o hör gärna av dig om du undrar mer saker! Puss!!!

2012-07-09 @ 08:47:52
URL: http://aletta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0