Journalist - Jo men visst.. NOT.

VARNING LÅNGT (OCH INTRESSANT) INLÄGG. ;)
.
Näe, som ni alla säkert vet så har jag hoppat. Jag fick en flash på jullovet
som sa mej att: "-Vaa faan frida, va håller du på med?" OCH det är sant,
vem försöker jag lura egentligen? Jag trodde att jag hade det som krävdes,
att jag är tillräckligt nyfiken på världen och blablabla.. MEN det är jag inte.
.
Alltså jag borde ju ha sett det som ett tecken att jag varken kollar på
nyheterna eller läser tidningen OCH om jag väl läser tidningen så börjar jag
alltid bakifrån med tv-sidan, horiskopet, vädret OCH slutar bläddra sedan när
jag kommit fram till serierna. Alltså det BORDE ju ha varit uppenbart redan från
början, faktiskt. Jag var förblindad.
.
SEN tror jag att det blev en princip-sak. Just det att det var så sjukt höga
antagnings-poäng för att komma in OCH att jag inte kom in från början. Det taggade
en bara om mer. FÖR är det höga antagningspoäng OCH över 1200 sökande så ÄR
det en heeeeelt underbar utbildning som verkligen kommer att ge en drömjobbet.
.
Något som jag dock inte tänkte på var att drömjobbet för mig, Frida Helgesson INTE
är att SKRIVA UPPSATS, VARJE DAG, PÅ TID, FÖR RESTEN AV MITT LIV!
.
Näeee, så mycket tycker jag inte om att skriva. OCH jag tycker ju inte om att
ringa folk, att vara på och jobbig och komma med känsliga frågor under känsliga
omständigheter.. Det är inte jag. Såå varför ska jag plåga mig själv med att
utsätta mig för det VARJE DAG I RESTEN AV MITT LIV FRIVILLIGT?
Näee, det klingar inte heelt rätt i mina öron. Faktiskt. :P
.
Såå då är det ju bättre att jag blickar framåt, hoppar av och gör det bästa av
situationen ISTÄLLET för att plugga något som jag aldrig för mitt liv skulle vilja jobba
som "när jag blir stor". En sån utbilding blir ju värdelös. Höhö.
.
Näe men jag gillar att plugga, jag gillar känslan av att ha en klass, jag gillar
studentlivet och (trumvirvel..) jag älskar tentafester. Det är ju bara så synd att man
inte kan gå i skolan förevigt.. Det kommer ju fakiskt något efteråt också.. Tyvärr.. ^^
.
Näe och så ska det ju inte kännas. Haha, t ex hela klassen ser så grymt framemot
praktiken.. INTE jag. Alla älskade redaktionsveckan..  Jag älskade den inte lika
mycket. Såå hehe, Frida Helgesson gör det som hon är bäst på istället.. HOPPAR. ;)
Hoppar, velar och funderar.. OCH tills hon verkligen är säker på vad hon vill så
ska hon jobba. PUNKT För nästa gång hon ska plugga så ska det vara något ämne
som intresserar henne, på riktigt. Vad nu det kan vara..
.
LURIGT. Men såå, nu vet ni alla hur läget ligger till.
.
Ps. redigeringskursen tycker jag dock ha varit grymt kul.. OCH... det är kanske för
att det egentligen INTE är journalistik. ^^ Det är Grafisk Design. Haha! Well well..
Kanske något åt det hållet som man kommer satsa på i framtiden.. vem vet..
Kan faktiskt bli grymt intressant, kommer frida någonsin komma till insikt?! Haha! ^^
Antagligen inte. Eller så vaknar jag bara en dag och " - Yes!" Det hade varit grymt!
.
Ikväll flyttstäder jag, imorgon kommer familjen och rensar lägenheten och sen
kommer jag sakna Sundsvall och alla fina människor. Over and out.
.
Kolla vilken värdelös redigering! DET där hade JAG kunnat gjort TUSEN gånger bättre!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Bra beslut tycker jag. Känns det inte rätt så gör det inte. Man ska liksom inte tvinga sig igenom något. Men du flyttar hem till Strömsund nu då? Och jag bor i Skåneland. Tänk, det trodde vi inte för ett halvår sedan haha ;)

2012-01-27 @ 17:38:12
URL: http://skrivetavsofie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad tråkigt att du ska hoppa :/ Men lycka till i framtiden! :)

2012-01-27 @ 18:53:33
URL: http://nannasnowblack.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej! Hittade in hit av någon anledning, och jag går bildjour första året nu och känner igen mig TOTALT i det du skriver. Men jag kan inte bestämma mig vad jag ska göra!!! Vad gjorde du när du hoppade av istället? Och vad gör du idag? Ångrar du någon gång att du hoppade av?

Mvh Emelie

Svar: Skrivit ett mail till dej! :)
frida helgesson

2013-11-18 @ 17:58:12
URL: http://emelaia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0