Sitter och plågar mig själv.

Jopp, precis så här innan jag ska sova. Det började med att jag blev lite
nyfiken på hur man gör egen sushi. Hade fan varit grymt kul att testa. Jag
tror att jag skulle gilla det nämligen, jag gillar ju gravad lax liksom och sushi är
väl ändå hyfsat likt, samma konsistens iallafall. ^^
.
Näe det började med det, sen råkade jag bara klicka in mig på fliken
bredvid som hette "efterrätter". Gud, är och kommer alltid vara min favorit-
kategori. Min och min lillasyrras. Vi två tilsammans, där ni. :P
.
Näe och va tror ni då jag hittade under denna ljuvliga kategori?
Jo, kladdkaka OFC. Och inte vilken kladdis som helst, näe då. Den här var
någonting alldeles extra. Alltså kolla bara och "smaka" på namnet:
.

Romantisk Dajmkladdkaka

.
.
Ojojoj, vad frestad jag blev. Så därför tänker jag sno receptet och
lägga upp det här och säga att det är mitt. Eller? Näe, det kommer
ursprungligen ifrån www.tasteline.com. Men men, kan ju vara bra
att ha det här för senare bruk liksom så..
.

Ingredienser

4 dl
3 st
1 dl
1 tsk
1 krm
150 gram
2 dl
1. Sätt ugnen på 150 grader.

2. Smörj en bakform(ca 24 cm i diameter) med smör och häll ner kokosflingor
så att sidorna täcks.

3. Rör ihop socker och ägg. Blanda kakao, vaniljsocker, mjöl och salt.
Rör ner smält smör och blanda i vetemjöl till sist. Bred ut smeten i bakformen.

4. Grädda mitt i ugnen i ca 35 min. Låt kakan svalna och pudra över lite florsocker.

5. Dajmgrädde: Vispa grädden tills den får mjuka tippar. Sikta ner kakao och
florsocker och rör om. Hacka dajmen grovt och rör ner. Bred ut toppingen på den
avsvalnade tårtan och dekorera med strössel. 

KLAR. :D
Jag skulle sen ha serverat denna underbara skapelse med vaniljglass. MUMMA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0