På hemligt uppdrag.

Ojaa. Idag, efter att varit på en föreläsnings som hade kunnat kortas ner
MINST 3h (från 7 möjliga) OM vi hade haft normala raster, inte upprepat allt
från gårdagen och inte haft hela 1½hs lunch (hur seg tror hon att vi är på
att äta?) så drog jag och Sofie ut på hemligt uppdrag. Ojojojo. Eller egentligen
skulle vi På en föreläsning om Studieteknik. Och gud vad vi stressade!
(Vi sluta 16.00, kom hem 10 över och skulle iväg igen SENAST 16.35 för att
hinna ner på stan. Bör även tilläggas att jag skulle hinna äta middag därimellan
OCKSÅ.) Aa, det roliga: Vi var helt i tid, kl 16.59, kom vi in? NÄE! Det var fullt!
Fyy fan! Vi mötte folk i trappen som bara skakade på huvudet. Värdelöst,
vi som ville lära oss att plugga. Daah! :P
.
Näe så vi drog på bibblan istället, kollade ut lite sköna böcker (ska nog kanske
dit imorgon och läsa lite, kanske.) och DÄR började sen våra tankar att arbeta
och våra kommande journalistkarriärer fick sin offentliga start.
.
Idag brann startskottet av! Och vi älskar det! Hehe!
.
Aa, annars så gick vi på en föreläsning om stresshantering senare på kvällen
och det var fan intressant. Viktigt med sånt ju om man ska klara av studierna.
Dock så känner jag mig inte så stressad. Det kommer väl, si så där kvällen
före tentan då jag upptäcker att jag suttit på tok för mycket på facebook
istället för att haft näsan begravd i böckerna. Då kommer det nog och då
kommer jag behöva kunna de här avstressningsövningarna vi lärde oss ikväll!
Smart där! ^^
.
Aa, näe vi hade trevligt. En nice kväll helt enkelt som senare avslutades med
IDOL med min svenska room-mate (Rosalinn) med snackset päron till tilltugg.
.
(Direkt från egna trädgården! Känn på den lilla mamma. Päronträd?! Otroligt!)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Yes, vår journalistkarriär började på riktigt ikväll. Great!

Och ja... stresshanteringen var bra och vi fick ju lära oss en del. Hur länge var du egentligen hemma innan du loggade in på Facebook? Tänk efter nu, var det verkligen nödvändigt eller hade det kunnat vänta? ;)

Åh, jag älskar ju päron! Du får bjuda ett på mig så kan jag skriva något fint om deras päron. Idéerna bara sprutar ur oss nu ju haha ;)

2011-09-13 @ 22:30:36
URL: http://skrivetavsofie.blogg.se/
Postat av: cais

Fy vad jag blir avundsjuk!

Jag vill också ha päronträd:)

2011-09-14 @ 19:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0