Morotsmat a la Frida!

Sweet. Handlade ju igår som sagt. Så, idag var dagen D då jag skulle laga.
Mat alltså. Daah! Fick ju som 2kg motötter för 10kr så jag tänkte ju som
göra något med de dessa. ^^ Hehe, tänkte köra något Thai-inspirerat
som typ ris-soppa (köpte ju som ris också) men aa, det blev inte riktigt så
TOP NOUCHT som jag hade sett framför mig men men.. Det fungerade. :P
Kryddade dock med min superba krydda som jag också shoppade igår.
Haha! Och det blev NICE. Jag ska fan använda den På allt, asagrym ju!
.
Lägg märke till Rosalinns (min room-mates) äppelpaj där på hörnet! ^^
.
Hon är ändå härlig. När jag kom hem idag så sa hon att hon hade blivit
så himla sugen på äppelpaj. Hon hade köpt två äpplen då.. (Ett var
borta ur påsen som hon visade och hon hade någonting på tillagning i
ugnen.) Tänkte ju som jag att aa, då hade hon väl bakat äppelpaj då,
kändes ju som logiskt. MEN nej, hon hade dock en äppelpaj i ugnen MEN
inte fan hade hon bakat, näe det var en sån här färdiggjord köpt sak.
Haha! Ni skulle ha varit med, det var klockrent! :D
.
The resultat av "morotsmat a la Frida" iallafall:
Jaa, vars tog soppan vägen? Daah! Men ändå fiiint!
.
Aa, det blev fan dugligt gott. Men det blev inte soppa och absolut inte
thai-inspirarat. Det blev mer som.. jaa ris och morötter. Hehe.
.
Men sen till det bästa, vår hyresvärd kom och överaskade med glass
till efterätt! Det gillas! De är såå snälla och gulliga, helt otroligt! :P
.
Ego-bild på det, eller? Näe fokusera på glassen FFS!
.
Och till sist. DET STAVAS SÅÅÅ SATANS FÖRKYLD. Hostan är värst!
Jag har fått gått ut från två lektioner för att det har kommit en hostattack.
Inte nådigt. Läraren måste ju tro att jag har något fel eller attt jag hatar
att lyssna på de andra eller något. För attacken kommer ALLTID precis
efter att jag själv redovisat, när jag är klar. Daah! Udda och jobbigt!
Nu har jag ingen lektion förrän på måndag och tills dess hoppas jag att
det lagt sig! Annars då jävlar, då ska jag förtusan stämma någon!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Heej!

Haha, sant! Allt går att hitta på internet :) Nä, nollningen blev liksom aldrig riktigt av för mig. Lite trist så här i efterhand, men jaja inget att göra åt det nu. Yes, men självklart får vi bli bättre på att prata. Får boka in en pratstund ;)

Vet du? Jag har TVÅ kartor. Men problemet är att jag är dålig på att ta med dom, men tror att jag börjar hitta ganska bra nu. Har liksom fattar lite mer hur Kalmar är uppbyggt :)

Nja, läsningen går sådär. Orkar typ en kvart och sen måste jag ta paus, men det går framåt iaf. Hur går det själv? :)

2011-09-09 @ 12:09:11
URL: http://skrivetavsofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0