Jag HAR handlat.

Jag har handlat mjölk.
Jag har handlat gurka.
Jag har handlat makaroner.
.
Sweet. Så nu klarar jag mig ett tag. Dock måste jag köpa bröd imorgon,
men det tar jag på netto. Min faaaavorit-affär. <3 Daah! Haha!
.
Näe ja just, jag kosta även på mig bakpulver. Haha! Nu tänker ni, va fan
ska hon med bakpulver till när hon inte ens köper pålägg på mackorna,
(kör gurka som pålägg faktiskt men ändå) näe seriöst, jag blev så satans
sugen På scones. Och jag har ju mjöl, mjölk och hela köret så då tänkte jag:
.
"Jaa, klart jag ska köpa bakpulver, då kan jag ju baka de jävla sconesen."
.
Så jag har alltså utökat mitt skafferi med bakpulver idag. Frågan är om jag
någonsin kommer orka baka, men det är en annan femma! ^^
.
Men hörre ni erkänn att jag ändå fick relativt mycket för pengarna då hela
notan inkl. bakpulver. (haha!) gick på 33kr. Jag kände mig fan nöjd. Sen
använde jag mitt ICA-bankkort så jag kanske få lite bonus mää. Daah! :P
.
Ikväll ha vi kollat på IDOL och zoomat in Shanghai på en Iphone. Alltså
teknikens under, blir lika förundrad varje gång det bli tal om google maps.
Att det fungerar. Att man kan zooma in ett hus på andra sidan jordklotet.
Heeelt otroligt. Ja gud, vi har även pratat ännu mera kinamat och tydligen
ångar de väldigt mycket mat också, istället för att koka/steka. Hon säger
att allt blir så mycket mörare och så stannar smaken kvar i t.ex. fisken
betydligt mer om den ångas istället för om den kokas för då hamnar mycket
av smaken bara ute i vattnet och försvinner. Alltså jag måste fan testa
och ånga något framöver. De ångar typ allt. Allt från fisk och kött till bröd.
Hör ni, till bröd. Så satans intressant att lyssna på min kinesiska room-mate,
alltså ALLT är såå olikt här. Grymt kul att höra. :D
.
Bjuder på en bild på en månkaka. Äts under månfesten i kina OCH jag har
fått berättat för mig hur man gör dessa. Fan va sugen jag är på att prova!
.
Men.. månkakor ångas INTE. Nu äre sova. Hare finfint folket!

Kommentarer
Postat av: Camilla*

Haha, vem behöver bakpulver till scones? ;) Jag har reducerat nästan allt från scones...du skulle inte känna igen dem om du såg dem!



Men faktum är att jag upptäckte något kul då jag bara stängde av ugnen och lät dem vara på eftervärme: Det blev knäckebröd! :D Så om du inte har bakpulver, och har bara lite grovt mjöl, så har du utmärkta knäckebröd ;)

2011-09-20 @ 21:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0