Bostadsgarantin i Kalmar..

..Kan gå och dra sig någonstans! Man kan ju verkligen fråga sig om
det var värt att gå med i den där studentkåren, inte var det för
bostadsgarantin iallafall. Jag blev fan nästan, (men bara nästan) störd ikväll.
De ringde då, som en telefonförsäljare. ^^ Bara de, näe de ville ju höra hur
läget såg ut och så då.. Naturligt. Sa ju att jag letar ju boende än, jag vill ju
ha en lägenhet liksom. Aa, så fortsätter kvinnan i luren och säger då:
.
-Jaa, Bostadsgarantin den fungerar ju som så att vi kommer ge dig ett
erbjudande nu över telefon (gäller samma regler som via bostadsportalen)
och vill du inte ta emot vårt erbjudande så blir du stuken ur garantin
och får söka vidare själv på kalmarhem.se.
.
Aa, okej. Tänkte jag. SEN får jag höra hennes fiiiina och extremt lockande
erbjudande:
.
-Ja kan erbjuda dig del i en trea i smedby. SMEDBY?! Daah!
.
WTF?! (säger jag inte) men frågar lite snällt, vars fan ligger smedby?
Jaa, fick då svaret att det ligger 7km utanför Kalmar. Alltså seriöst,
tyck det var lite elakt. En sådan bostad borde inte ens få räknas till
bostadsgarantin. Vem vill bo DÄÄÄR? Daah! Så nu är jag utan
bostadsgaranti, Yeeaj. Men jag sörjar inte. Allt kommer ordna sig,
till det bästa. Vem behöver bostadsgaranti i kalmar egentligen? ;)

Kommentarer
Postat av: Emmylou

Alltså neee! Fy vad dåligt! Kalmarhem alltså... Men du, det löser sig! Om inte annat kan du få bo hos mig! Och så mycket mat som du får av dina hyresvärdar är det väl inte helt fel att bo kvar där? ;)

2011-09-15 @ 19:27:45
URL: http://emmylous.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0