Första skoldagen IGEN!

Gud, första skoldagen, i Sundsvall. OMG. Förstå galet. Sånt här tempo
var det INTE i kalmar. Men det är bra, känns som att jag verkligen
kommer att lära mig mycket här. Ändå, idag, seriöst, haft redan 2 deadlines,
vi skulle skriva 5st ingresser på 1 timme bland annat. Jag vet ju fan nästan inte
ens vad en ingress är för något. Snacka press, hade fan lite hjärtklappning
efteråt DOCK tror jag att det kommer kännas bättre och bättre ju mer man
gör det, när man vet VAD man ska göra liksom. Jag vet ju nada nu! Daah! ^^
.
Aa ska även skriva en artikel tills på onsdag. Deadline dådå. Vi fick en lapp med
ett namn på en student som gick på skolan för 10år sen. Namn och telefonnummret
som var AKTUELLT för 10år sen och så skulle vi hitta personen idag och höra sig
för om hur allt var och om vad som hänt sen sist liksom. Ganska intressant
uppgift faktiskt. Jag hade fan turen att få en person som var grymt etablerad så
det var lätt att hitta henne men vissa andra hade det som en aning värre med
"sven svensson-namn" och utlandsförflyttingar. Om inte telefonnummret
stämmer då, (vilket är ganska stor chans då det är hela 10år sen, många byter
ju nummer emellanåt) då blir det ju nästan omöjligt att hitta åt dem HELST
om de gift sig och bytt namn också, då kan det bli riktigt lurigt.
.
Näe så jag har ringt en psykolog vs. författare ikväll. Gruvade som tusan när hon
även var storchef på ett företag men det gick grymt bra. Hon var jättetrevlig!
Så nu gäller det bara för mig att hitta "en nyhet" i hennes livshistoria. :P
Det får bli nattnöjet! ^^ Ska fan inte vara ute i sista sekunden före deadline.
.
Annars så tror jag att jag har en hel del sköna människor i min klass. :)
Så jag hoppas att det här blir bra. Saknar dock alla fina människor i Kalmar. <3

Kommentarer
Postat av: Sofie

men Frida, så kan man ju inte göra. INGEN bulle? Du får se till att äta en idag istället! :D Jodå, den gick att äta, men godare med hemmabakade. :p

2011-10-05 @ 09:42:44
URL: http://skrivetavsofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0