FOLK OCH FÖRSVAR

VILKEN DAG!
.
Idag hade vi vår första redaktionsövning. En liten. Folk och försvar
hette den. Var några snubbar (och en tjej) som kom hit just ifrån
"Folk och Försvar" i Stockholm. Reste tydligen runt bland olika journalist-
utbildningar och höll i den här övingen. Intressant. En grym dag. En grymt
stressig dag bör tilläggas, fast jag kände inte riktigt av stressen.
Jag måste ha gjort någonting fel?! :P
.
Näe intressant var det OCH VERKLIGT! De höll i presskonferenser, de
agerade Sveriges statsminister Fredrik Reinfeldt och de agerade ÖB inom
försvaret. De agerade även vilka personer vi än ville ha att intervjua till
våra artiklar. Fejkade tv-nyheter och en TT-slinga rullade hela tiden och
uppdaterade nyhetsflödet i rummet. Pressläggningen var satt till kl 14.30
och då skulle vår tidning var klar. Inga om och inga men.
.
Grejen? Vad var grejen? (påhittat alltså, ingen panik nu folket!)
.
Jo, att: SVERIGE ÄR I KRIG!
.
Sen bara för att jävlas la de in typ efter halva dagen att ett kärnkraftverk
hade exploderat typ. Blev det nyhetsvärdering där då.. Va va mest viktigt,
vad passade löpet och vad skulle vara på ettan? (framsidan på tidningen)
Dagen gick alltså ut på att vi skulle alltså skriva artiklar och göra en tiding.
.
.
Näe det var kul. Men ansträngande. Fullt fokus hela tiden typ.
NU.. Är jag fan grymt trött. I huvudet. OCH vad gör man åt det?
.
Joo, man taggar kvällsredigering på skolan! Yeeeaj! ;)
Fick även veta att jag ska få jobba på söndag. Nice! 10.30-19.00. Kosing
där då DOCK har jag aldrig gjort ett sånt långt pass på MAX ever!
Undrar hur det kommer att sluta?

Nu.. Middag sen skynda vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0