Scones a la Frida.

Yes, jag är såld. På scones. Finns det något godare (+nyttigare)
än nybakta scones till frukost? Skuuuuulle inte tro det! ;)
.
Uhh, På helgen kan man ju lätt snoo ihop ett scones till den långa härliga
helgfrukosten men vem fan orkar baka på morgonen (?!)
när man ska till jobbet? INGEN! Så därför har jag tagit mig en
chansning ikväll och bakat en si så där 4st scones, (storslaget jag vet,
grymt jobbigt stor sats alltså.. ^^) Daah! Näe men seriöst, ska testa och
frysa ner dom och tina i micron på morgonen. Det är ju faktiskt det
närmsta nybakat man orkar komma, just på morgonen. OCH det fungerar
ju på vanligt bröd o bullar och allt. Så varför itne på scones?
Lööööv micron. <3 Hur fan klarar/klarade man sig utan förr?
.
Aaa, så vi få helt enkelt se va de blidde. Första testet är imorgonbitti
kl. 06.05. Wish me luck! Annars kom min frukost bli piss och i och med
det så blir även min dag förstörd. Daah! Haha! (Skämt o sido.)
.
Snygg bild va? ^^ aaa-haaaa, uaaaa uaaa!
.
RECEPT PÅ ETT "FRIDA SCONES"
.
½ dl   Vetemjöl
½ dl Havregryn
½ tsk Bakpulver
½ msk Majsolja
½ dl Filmjölk
½ dl  Mjölk
½  - Salt
.
Blanda ALLT, kleta ut ALLT i en lagom stor platt boll/fyrkant
Skär några brytlinjer (om du vill) och grädda mitt i ugnen i
10min i 250 grader.
.
Allt som allt tar brödet ca 11minuter att göra. HÖGST 1min att
blanda ihop allt. Daah! Så satans enkelt! Det här är verkligen
min svårighetsgrad, på riktigt. ME LIKE.
.
Lägg märke att HELA RECEPTET består av halvor. Haha!
Saltet tar man bara lite halvt lagomt av. Daaah!
.
Ja just,
Svårighetsgrad: 1. (Du kan inte misslyckas!)
.
Det kula med scones är att du kan ta i vad tusan du vill,
variation heter det dude! GRYMT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0