Smörformar a la gammelmormor

Ojojoj, LOVE IT. Tro fan nästan att det här är min absoluta favoritkaka.
Såå enkel och såå god OCH efter recept från gammelmormor. <3
.
Sååå därför delar jag med mig av detta underbara recept.
.
.
SMÖRFORMAR
.
Ingredienser
.
250 GRAM SMÖR
1 DL SOCKER
5 DL MJÖL
.
Sååå här gör du:
.
Blanda ihop alla (wow, alla 3) ingredienserna och knåda ihop till en
formbar deg. Tryck sedan ut en lagom boll i varje metalform, se nedan:
.
Jaa, typ en sån där form.
.
OCH grädda dem sen mitt i ugnen i 7 minuter och på 200 grader.
Slå ut dem ur formen (alltså vänd formen upp och ned bara) när de kallnat.
.
KLART! Enkelt och smiddigt. MEN kom ihåg, det MÅSTE vara smör,
det blir absolut inte samma sak med margarin. Kakor som gjort på
margarin ansvarar jag INTE för att de blir goda. :P
.
Hur många?
Jag har fan ingen aning, blev en vanlig 2 liters glasslåda. Typ. Såå det blir
en hel del kakor. DET GILLAS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0