Journalistik & mediepruduktion

Där ni, happiness! Ren slump att jag hittade den utbildningen
MEN för tusan det är ju exakt den utbildningen som jag vill gå.
SERIÖST! Och slumpen, jaa, jag sökte på studera.nu på drama-film-
utbildningar och gamla dessutom (har bara intagningar på hösten tyvärr..)
men ändå och ja, så var den bara där. Fatta. inriktat på tv-radio och press,
och varvat journalistik med medieproduktion så man bli den mest fulländade
journalisten, och jag som vill bli utlandsreporter eller programledare eller nått,
fatta detta skulle vara helt perfekt. Grymt synd att jag inte hittade den liiite
tidigare bara, istället för att bara fokucera på sundsvall, daah!
Intagningspoängen var bara På 18.28 också nu i höst enligt VHS´s
statistik, och jag hade fan 18.8 så jag hade lätt kvalat in. BAJS!
Nu kommer det säkert bli skyhögt till nästa år, bara för det. Daah!

Dock så är det därför som jag ska skriva ett 2.0 på högskoleprovet i höst,
då är man fan säkrad allt. Daah, men att skriva fullpott klarar man inte, illa
men sant.. MEN 1.0 som var förra årets minimum i intag, det borde väl inte
vara helt omöjligt, kanske.. host.. Fan provet är säkert asasvårt,
jag får helt enkelt se det som en kul DYR grej. Haha! Dock säger alla att det
är lättare att göra det andra gången, så jag får väl sätta tilliten till nästa
gång jag offrar 350kr på att plugga 8h FRIVILLIGT på en lördag,
OM det går piss nu! 

Men ändå, sjukt inspirerad jag blev. Och Kalmar var jag ju sugen på förut
med, när jag ville på sjuksköterska.
(Ursh och ve, härligt att den perioden är förbi, så inte jag.) 
Näe jag känner det, det är verkligen journalist jag vill bli. :D

             

OCH checka kursplanen!
Fatta, det är exakt så kreativt och allsidigt/blandat som jag önskat.
(Från deras hemsida.)

Kurser på Journalistik
och medieproduktion


De här kurserna ingår i Journalistik och medieproduktion.


År 1

Journalistikens grunder 7,5 hp
Bild, form och webb 7,5 hp
Att intervjua och skriva 7,5 hp
Berättarteknik 7,5 hp
Radioproduktion 7,5 hp
Journalistik och samhälle I 7,5 hp
Rätts- och förvaltningsjournalistik 7,5 hp
TV/Video I – gestaltande produktion 7,5 hp
 
År 2
 
Nyhetsradio 7,5 hp
Medieanalys 7,5 hp
TV/Video II – nyhets-TV 7,5 hp
Tidningsredigering 7,5 hp
Digital publicering 7,5 hp
Praktik 7,5 hp. Journalistik B
Ekonomijournalistik 7,5 hp
Journalistik och samhälle II 7,5 hp
 
År 3
 
Teori och metod 15 hp
Examensarbete 15 hp
Projektproduktion och mediekonceptutveckling 7,5 hp
TV/Video III – fördjupning 7,5 hp
TV-projekt 15 hp*
eller
Pressprojekt 15 hp*
eller
Radioprojekt 15 hp*
eller
Praktik 15 hp

--------------------------------------------------------------------

Näe helt perfekt! Alla vägar öppna. Det här programmet ska jag förtusan
söka till nästa år! Detta blir fan första hand (sen blire stockholm och
södertörn i andra), näe detta skulle vara så totaly me.
Gudars, ett 2.0 bara På högskoleprovet såå borde jag om 1år 
ha kommit flera tusan steg närmare min journalist-dröm.  

Den som lever får se! :P
och hoppet lever ju som längst dessutom.

Kommentarer
Postat av: Lina

Kvinna, tänk ändå vsd du och jag är lika!

Jag har också sökt in till journalistik, fast med inriktning mot foto, webb och skriva!



Jag önskar dig all lycka! :)

2010-10-29 @ 14:38:25
URL: http://stiggeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0