Högskoleprovet.

.
Japp, ni hör ju på den korrekta rubriken (utan smilisar och utropstecken),
att provet GICK PISS. Seriöst, jag hade nog inte förväntat mig att det skulle
vara såå svårt. Jag hade nog förväntat mig att det bara skulle vara att kryssa
rätt (och lätt) så att säga. Näe tjiii fick man.
.
Gudars, det provet kommer inte hjälpa mig ett dugg att komma in på
den utbildning som jag vill. Lite värdelöst.
.
Men jag kan faktiskt säga som så att det var tiden som var mitt största
problem. Jag hann fan inte med. Om vi säger att man bara skulle ha fått
15min till på varje provdel så skulle ju som resultatet alla gånger ha
förbättrats med MINST 37%. Daah!
.
Kolla, ORD-delen då. 15min fick man på sig att kryssa i rätt betydelse
för 40st OTROLIGT svåra och konstiga ord som man aldrig för sitt liv ha
hört förut. Inte så svårt kan man tycka. Bara 40st ord ju, no big deal,
visst? Daah! Jag vet då det till nästa gång att jag ska skriva i det jag tror
från början PÅ ALLA och sedan gå tillbaka och dubbelchecka,
för man hinner inte annars. Nu satt jag där när slutsignalen ljöd genom
aulan med säkert MINST 15st luckor i svarsblanketten, (alltså ord som
jag var halvt osäker på) och när tiden var slut så var man ju tvungen
att släppa pennan DIREKT för att inte bli diskvalificerad och detta
i sin tur gjorde ju så jag var tvungen att fylla i luckorna snabbt som attan
på MÅFÅ. Fullkomligt värdelöst, helst med tanke på att jag från början
kanske hade tvekade mellan 2st bra alternativ. Nu tog jag ju med
säkerhet något av de andra helt otänkbara svaren istället.
Jag hade ju som ingen koll alls på vad jag kryssade. SUCK.
.
Såå, avslutningsvis kan jag säga att det ska bli GRYMT intressant att
se resultatet om 4 veckor. Jag är beredd på det värsta och förväntar
mig inte något annat heller. PISSIGT!
.
Jag får helt enkelt hoppas på att intresset för att bli journalist
sjunker drastiskt till nästa år och att INGEN söker (knappast troligt)
så mina värdelösa betyg kanske räcker till då!

Kommentarer
Postat av: Amaaanda!

men jag äääär ju så nyfiken! men lite skrattretande är det, att om man la ihop mina matte och statistikresultat, så blev det ändå(!) sämre än mina engelska, så vad är jag möjligtvis inte bra på?;) att du kan hålla dig ifrån att kolla, omöjligt ju mänska!

2010-10-25 @ 21:48:37
URL: http://amandasundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0