FÖRVANDLINGEN

Igår läste jag i tidningen om att 50-öringen kommer att försvinna den
30 September i år. GUDARS! Jag som sparat till mig en redig förmögenhet
av dessa små mynt sedan jag var liten. Ytterst onödigt, jag vet.
Helst då jag insåg när jag hittade burken att de flesta var redan "ute",
de flesta var silverfärgade och obrukbara sedan nyår 2005/2006.
Herre jäkelberg att det var så länge sen, tyck det var som igår.. ^^
Men även, hade ju några kopparfärgade med då, så jag tog 
40 st pengar, alltså 20kr i 50-öringar (jämt och bra) o följde med
mor o syster på flata där tillställningen "Loppis På byn" hölls. ^^


utgångsläget.

FÖRVANDLAS TILL..


och fortfarande 10 st pengar kvar.. ^^ Daah!

Ett midjebälte i svart lack och ett snyggt halsband för snart oanvändbara
pengar. DET ÄR SOM HITTAT!

Sen fick jag en wok-panna av min mor, som tack för sällskapet. ;)
Det är verkligen värt eftersom den såg sprillans ny och helt oanvänd ut! 
Ibland kan man göra fynd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0