Analsäcks-inflammation

Idag tyckte jag uppriktigt synd om Nikki.
Idag var dagen då hon skulle till doktorn, alias vetrinären.

Ute i väntrummet kunde hon inte göra annat än att skaka,
och inne i behandlingsrummet föll hon som en fura in i drömmarnas värld. 
Stackarn!

Men ja tro fan att det var bra att hon fick sova,
ANNARS hade inte hon inte tolererat behandlingen som hon fick,
vetrinären Anna hade nog i sånafall varit utan både händer och fötter.
hehe! för hur jävla kul kan det vara att få ett finger uppstucket i arslet och
fått sina analsäckar klämda och urskölda med jodopax?
INTE SÅÅÅ KUL, skulle jag tro!

Men det blev bra, o tydligen skulle detta vare väldigt vanligt bland hundar.
så nu ska hon slippa dra rumpan efter sig, vår lilla älskling! sweetie!

När nikki ändå sov så kikade vi på:

Hennes tänder, vilka var mycket fina,
(kan det vara för att mamma är tandsköterska måntro?)

Och hennes öron. Anna tyckte hon hade mycket hår i hörselgången,
(mycket vanligt bland kineser, pudlar och bison frisés)
så hon tog bara o drog bort håret, det satt tydligen väldigt löst där inne,
men ändå. Vilken smärta! Ofrivillig vaxning typ.

Så när nikki vakna hade hon inte bara dilemmat med rakad bakdel,
smärta i stjärthål utan även ömma öron! UTAN att veta varför!
Hårt att vara sövd hund!

Även att jag verkligen va asa-orolig under narkosen.
va verkligen tvungen o kolla varje andetag så hon andades.
Man har ju hört om skräckscenarium där de tagit FEL spruta,
så det blev den sista. Jag skulle fan ha dött!
Jag va livrädd så det var så skönt när hon vakna!
Då kunde JAG fungera normalt igen och klumpen i halsen var som bortblåst!

Nu är Nikki dock väldigt trött, förstårligt.
men annars klarade hon ingreppet väldigt bra! LOVE YOU!


                               Nikki med tratt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0