Lucia.

Stiiiillaaa naaaatt. heeeeliga naaaatt. Aaaaallt är friiiid.. (And so on.)
.
Idag klev jag upp klockan 7 ÄVEN om jag var "ledig" bara för att få se
Lucia-firandet på tven. Det var nice. Lite jul-poäng till mig.
Haha, istället för vuxenpoäng då när jag även tog avbrott på detta
för att se julkalendern. Mor kollade med. Hela kvarten faktiskt. ^^
Barnpoäng till henne. Daah! Näe men seriöst, jag tycker fan att den är
hyfsad, betydligt mycket bättre än de som varit de senaste typ 10 åren.
.
Men, aa Lucia. Även att det ALDRIG kommer kännas lika speciellt och
juligt som det gjorde när man gick på skolan. Gymnasiet med. Härlig
känsla när man kom på morgonen och det var halv mörkt och OVANLIGT
lugnt (kanske för att det var frivilligt och de flesta prioriterade att sova istället!)
Näe mysigt och att man sen bytte ut lektioner mot lussebullar och softar-time
bidrog nog också till att man diggade Lucia. Sen så tyckte jag faktiskt att det
var asakul att vara med i luciatågen med, när man var liten.
På högstadiet har jag även ett svagt minne av att, hör och häpna,
Frida Helgesson var med i Lucia-kören. Men det är ett MYCKET svagt minne!
.
Haha, kören var nog mest bara för att man slapp lektioner. ^^
För bra på att sjunga har jag aldrig varit och kommer aldrig bli.
[Fråga bara min mamma.] ;)
.
...........................................................|
.
Japp, annars så har jag checkat av 2 st julklappar från min oändliga lista
idag. Känns bra. Det är ett framsteg, eller 2st faktiskt. Daah! Haha! Och
så har jag ringt och donat lite. Feels nice. Nu är man iallafall lite klokare.
.
Men men, nu ska jag duscha, buuursha teefen och sen sova för imorgon
ska jag jobbelijobba. Men ändå, förstå, bara 11 YNKA dagar kvar till
julafton. Det gillas MYCKET!
.
Nu tänkte jag avsluta med att sätta in en bild på en Lucia (dagen i ära)
men va fan, alla gör ju det så jag dissar det och sätter istället in en bild
MIN, bara MIN snygge man som jag älskar och saknar, VÄLDIGT mycket.
Önskar du var här hos mej nu! <3
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0