Cookies.

Jaa just, jag har även hunnit med att baka en av de sista julkakorna idag.
Cookies. Sjukt goda. Inte bra för fetman men jag ska fan börja diet DIREKT
efter nyår så nu har jag samvete att köra friläge. Snart jul ju.. ^^
.
.
RECEPT
.
Ingredienser
200g smör, rumsvarmt
1dl farinsocker
1dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
4,5 dl vetemjöl (270g)
1½tsk bakpulver
125g salta jordnötter, grovt hackade
100g mörk choklad, grovt hackat även det.
.
Hur gör man?
Blanda samman smör, farinsocker, strösocker, vaniljsocker, vetemjöl
och bakpulver till en smulig deg. Tillsätt jordnötter och choklad.
Forma till 3 längder och placera på plåt med bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen, 175° ca 15-17 min. Skär i rutor. KLART.
.
(Receptet är taget från Matklubben men lite om-arbetat av moí.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0