Glad påsk! April-april. Daah!

Jag undrar.. Jag undrar.. Om inte detta är ÖP´s årliga aprilskämt?
haha! Ganska självklart! Visst från början, när man började läsa 
så kunde det nog vara realistiskt, men sen? För att göra torget
vitt för att passa till "vinterstaden"-fenomenet tycker jag verkade asabra,
ganska logiskt faktiskt. Vitt=snö året runt. Nice!
Tro det skulle bli hyfsat snyggt faktiskt, bättre än gult iallafall.

Men att de skulle finansera projektet genom att göra storsjöbadet till ett 
kallbadhus, då sprack skämt-bubblan! Haha! Inte logiskt för fem öre. ;)
Ett bra försök ÖP. Dock inte i klass med dessa gamla aprilskämt:

1. Dra en nylonstrumpa över tv:en och du får färgbild. (1962)
2. Ta av taket med de gömda klipsen På wolksvagen Golf och få en cab.
3. En plastfolie under toalett-ringen eller ett russin i tandkrämstuben. ^^

Haha! Näe nu bär det snart iväg till stugan, väntar bara på att mor ska bli
hemkommen. Hon slutar 12, så kl halv 2,2 borde hon vara hemma. Daah!
Näe, det blir riktigt nice, stugan, påsk och påskägg. ^^ Perfekt! Haha!

OCH.. Pimpeltävling (Rudsjöhugget) imåra kl 11 i Rudsjö, missa inte det!
Dock så tyck jag att de borde bli bättre på att annonsera om de vill ha lite
folk PÅ RIKTIGT, lappar på alla anslagstavlor i Strömsund tack!
Och, inte bara vid vägskälet vid Lövbergavägen som förra året. 
Värdelöst! Hur många ser det egentligen? Och ju fler som kommer desto mer
pengar tjänar de ju, borde ju bara vara vinst att göra lite PR för sig?! Daah! 

Haha, men ändå lite kul, såg i lokaltidningen, affärsnytt eller
strömsund-bladet, en grymt STOR annons om pimpeltävling i Rudsjö
Gud! tänkte jag, äntligen! SEN när man kollar närmre så äre ju förtusan 
Ulriksforspimplarna på Påskafton, alltså fel tävling. Inte rudsjöhugget. :P
Daah! Glad Påsk!

  
Bilden är tagen förra året, 2009.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0