En OPEL corsa!

..Som såg jääävligt bra ut på bild. I verkligenheten? Njäääe!

 

Tänk er, här kom vi hem från stugan. Jag går in på blocket.se och
så är den bara där! MIN BIL! En riktig skönhet. En opel corsa. En minibil,
perfekt för mig. Och framför allt, den fanns i Strömsund! Vad är oddsen?

1 ägare, gått 18´500 mil och otroligt fin i lacken. Enligt transportstyrelsen
billig att skatta, endast 936kr (jämfört med goffens 2741kr) och så
drog den bara 0.5-0.7l/mil. PERFEKT!

Så vi ringde direkt och var en timme senare på väg mot Fyrås.

Vad var haken? Vad var det dolda felet liksom?
Allt verkade bara vara FÖR bra för att vara sant. Och det var det också!

BILEN VAR SJUKT SKUM!
Vi kunde inte beskriva den med ett bättre ord, riktigt SKUM/udda. 

Först så var den importerad från Tyskland, ägaren var hitflyttad och hade
tagit bilen med sig. Inte så kontigt. Men sen, lacken? blank? Jojo, blank
av olja typ, hela bilen var fettig och såg spraymålad ut,
hemmamålad liksom. Seriöst! Skärmarna som antagligen varit i grå plast i
begynnelsen var också målade med samma svarta lack. Motorn lät sjukt
högt och knackade lite. EN lampa tändes under vår provtur som sedan
slockna, en konstig lampa. Tempmätaren rörde sig inte och hör och häpna:

DET FANNS INGEN MOTORVÄRMARE! 
Bilen var ju tysk, så det var ju inte konstigt egentligen men ändå.. 
(Den hade tydligen startat felfritt här uppe i kalla norrland iallafall i 4år) 

Sen hittades det inga besikningspapper heller.. Mycket märkligt. Men paret
som hade köpt en ny bil igår, en merca såg trovärdiga ut. Väldigt trevliga
och allt men bilen var väääldigt skum! Inte en bil som man vågar köpa. 
Även om de gick ner till 3500:- direkt för att det saknades motorvärmare.
Mycket tillmötesgående men det hjälpte inte.. Det var verkligen synd att
bilen inte riktigt nådde upp till normalgränsen för våra bil-krav. 

Men jag kände det, att det är exakt en sån där bil som jag vill ha! Så en
Opel corsa fast svensk och utan konstiga motorljud och sprutad lack TACK!
En sån vill jag ha! En liten och smidig bil. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0