Hej kontrast.

Tjoo, alltså jag måste bara visa er kontrasten mellan Lidköpings vårkänsla OCH
vintern här hemma. Heeeelt otroligt. Checka bilderna nedan. :P

Lidköping:




Strömsund:


----------------------------------------------------------------------------------------------------|

SEN var det även vääääärsta fullmånen ikväll. Tog tillfället i akt och testade att foto den,
alla som har fotat månen VET att det fan inte är enkelt. Seriöst, men ikväll gick det 
hyfsat. Min kamera gjorde det bättre än pappas systemkamera, DET känns nice. Höhö. 

Men kolla, visst var den fin? Beundransvärd. :)





Kollar ni noga i typ högra nedre delan av månen såå tycker jag mig faktiskt kunna
skymta en krater. Skithäftigt ju att det går att zooma så här pass. Kvaliten är kanske inte
den bästa men den är bättre än vad jag någonsin fått till tidigare. ^^ Även att jag såg en
dokumentär förrut som handlade om människans påverkan på jorden och so on.. OCH de
sa att om människan plötsligt försvann så skulle det ta jorden 25000 år att utplåna alla
tecken/saker som människan byggt upp. Om 25 000 år så skulle ALLT vara borta och 
naturen skulle ha tagit över igen.. (väldigt intressant film btw) Men det jag skulle
komma till var att de sa på filmen att:

"25 000 år efter att människan försvunnit finns det inget som visar på att människan 
någonsin funnits FÖRUTOM vår aktivitet på månen. Fotspåren/USA-flaggan på månen 
kommer vara det enda tecknet på att människan verkligen har existerat. Allt annat är borta"  

Ganska snuskigt faktiskt men sant. På månen finns det ju ingen vind, inget som växer över,
ingen atmosfär. Alltså jag funderar på OM människan faktiskt seriöst har gått på månen? 
Ska man tro på det liksom? Tycker det är sjukt konstigt att alla månlandningar skedde
mellan 1969-1972 (12 personer har tydligen gått på månen har jag för mig) men sen efter
1972 har INGEN gått på månen? Alltså say what? OM man kunde landa då, varför gör man 
inte sådana expeditioner i nuläget? Det känns verkligen som att det är något som är fejk. 
Jag tror inte 100% på moon-walken. Jag tror på teorin att det är inspelat i en studio eller 
i en öken JUST för att USA skulle imponera på ryssarna genom att vara första nationen att
"bestiga" månen.

Höhö, långt inlägg MEN sista innan påsk. Imorgon far vi till stugan! Mys-pys. Såå härligt
med liiite familjetid. Efterlängtat. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0