Hålla tal från ett podium - CHECK

Ojojoj, ikväll var jag och min värdfamilj på ett event för byggeleverna från LIdköping,
och då skulle även jag hålla ett tal från podiumet, eller jag skulle typ säga att jag var 
tacksam för att vara här bl a och säga vad jag gör ect. Detta fick jag typ veta när jag
kom dit VILKET medförde att jag iiiiinte var förberedd för fem öre. Så medans bygg-
eleverna hade sina små papperslappar med sina tal såå hade jag INGET att
kolla ner på. Yeaj! Aa, detta medförde i sin tur att när jag hörde min egen röst eka i
mikrofonen så blev det totalt svart i mitt huvud. Höhö. Såå jag glömde häften av vad
jag hade tänkt säga MEN jag lyckades uttala min arbetsplats hela namn rätt och jag 
log mycket och såg glad ut och tackade hjärtligt såå jag tror de gillade mig iallafall. 
Lite.. Jag fick iallafall beröm efteråt då de vid mitt bord tyckte jag hade gjort ett bra 
jobb (tror de sa det för att vara snäll men ändå.) ^^ Höhö.

Annars så har jag varit på en del turistattraktioner idag med en dam som hette
Karen och var väldigt söt. Vi var på en museum, i ett växthus och i en trädgård. Synd
att det inte var sommar, dåå kan jag tänka mig att mamma hade dött för den 
trädgården. Sjuuuukt nice ska den vara, nu var den ganska "ogrön" så att säga.. Men
bra dag, riktigt bra. Och jaaa, jag har även ätit den FETASTE hamburgaren någonsin,
men även kanske den godaste. Heeeeelt awesome! Dock så var den så fet såå
att jag fick torka av händerna FLERA gånger på servetten. Höhö. Mumma! Ojaaa!

Jag vid ett flygplan på Midway Village Museum. Sveriges flaggas färger, bakom
mitt huvud stor det även Rockford - Stockholm. Dock så kraschade planet.. Höhö!
Det här är lagat och fixat och jag TROR att det är orginal planet. Tror... 

En söt dam (Ingrid) som stod och målade i växthuset. :)

Jag och Karen som Suck-monkeys! Höhö! ^^ 

USAs svar på plogbil & sandbil? Well, inte dumt kanske.. Men UDDA! Och varför
nu? Finns ju ingen snö nuu!? ;)

Ser ni, syns kanske inte MEN till och med brödet var fettigt!! :O

Gratis-buffén. Här lockar de tydligen med gratis mat DÅ först kommer folk! ^^

Sko-affär. ENORM! OCH alla lådor framme. Bara att ta för sig! :P

Converse för 25 dollar. SHIIIIT billigt! MEN ja skulle vilja ha de med tunnare sula
OCH de fanns självklart INTE. Jag vet inte OM jag kommer använda de här.. Funderar-
stadiet tills vidare. De jag köpte i thailand för 2 år sedan har jag fortfarande INTE använt!

Undrar när dessa kommer bli populära i Sverige? Här används de flitigt! :S
Myyyycket speciella! ^^

Nu äre sova, ska följa med Tina min värd-mamma på ett frukostmöte med buisness-
something där jag tydligen skall hålla ett tal igen.. Aja, jag kommer överleva och jag 
får gratis mat. Iiiinte helt fel! ^^ 

Kommentarer
Postat av: mamma

Åh, vad du gör det bra!
Skulle aldrig vilja stå och hålla tal,däremot trädgården skulle jag gärna se ;)


Svar: Näe, du vet itne hur det går egentligen sååå.. ^^ Jag kanske gör det men det kanske itne blir så bra.. ;O
frida helgesson

2013-04-10 @ 13:46:46
Postat av: Camilla

Åh stolt syster! Jag kan relatera som ett as angående att vara oförberedd och sen prata men inte när det gäller fuckin' engelska! You go girl :D

Svar: höhö. Well.. ^^
frida helgesson

2013-04-10 @ 16:27:12
URL: http://misshelgesson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0