Förberedelser..

Men nicigt! Idag efter jobbet drog jag och Jennie på byn för halloween-
förberedelser.. Olalala vad vi har storshoppat! Grymt nöjd över
dagens inköp. Daah! Hehe! Näe men om allt klickar
(syftar då mest På min utklädnad.. host..) så kommer Lördag-kväll
bli den GRYYYYMASTE kvällen ever!
.
.
Sen så måste jag bara berätta. Vi drog ju (som ni säkert redan förstått)
även till affären där de säljer de lite starkare varorna för att där inhandla
lite tabubelagda things. Haha! Seriöst, sjukligt pinsamt att gå in där,
jag vet att jag är löjlig men det känns fan som att man gör något
olagligt. PLUS att affären gör så att man känner sig lite som en alkoholist.
.
Men men.. Det fula var att vi hade pratat om leg och sånt och om man
behövde visa eller inte och jag tycker faktiskt att jag ser ut att vara 20+,
det tyckte inte tanten i kassan. Hon bad om leget då, kollade på mig,
på legget, tillbaka till mig och på leget. Läste alla nummer som fanns
och kollade sedan på mig igen.. Tillslut var JAG tvungen att fråga om nått
var fel? och då svarade hon bara lätt:
.
-Att näe, men man måste ju vara säker!
.
Seriöst, det är INGEN som har kollat sååå noga på mitt leg förut!
Såå antingen såg jag väldigt liten ut, åldras åt fel håll ELLER så
såg jag helt enkelt kriminell ut. Jennie därimot behövde fan inte
ens visa sitt, och hon är hela 1år yngre! :P
.
Näe och sen när vi kom ut med varsin rosa kasse kom jag på att
vi måste ju för tusan på bibblan för att lämna tillbaka en bok.
Förstår ni va grymt udda det kändes att gå in med en systempåse
på bibblan "aka" skolan. Man kändes ju alla gånger som både
alkoholist och langare. Jennie sa att det var lugnt för det fanns ingen
skylt på dörren.. Daah! Men får man verkligen ta in såna saker på
bibblan? Men du få ju alla gånger ta med matvarukassar, det känns
som ju naturligt men rosa kassar? Borde ju egentligen vara exakt
samma sak att ta med en mjölk-liter liksom. Näe, kändes grymt
pinsamt och väldigt uppseendeväckande men det kanske
bara är jag som upplever det så för ingen av bibblan-tanterna verkade
reagera.
.
Aa, näe sen så träffade vi på lite sköna människor som man inte sett
på år och dag när vi gick mot bilen efter våra bravader..
Grymt roligt och träffas igen Jossan, Antonia och Feng. Det var INTE igår.
Och Antonia går ju förtusan i Kalmar. Åh.. dit vill jag! Och nu blev
det ännu mer lockande när hon försäkrade mig om att de inte pratade
skånska där.. ;) var liiiite orolig förut faktiskt. Nu känns det grymt!
Japp japp, trevlig dag. Imorgon väntar förhoppningsvis
(om inte Ingela ändrar sig) en FULL 8h arbetsdag på itella. NICIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0